Nytänkande och pedagogisk Utbildningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Samtrans skol- och handikapptransporter Stockholm AB och deras åkerier är Sveriges ledande företag när det gäller transporter för personer med särskilda behov. Företaget är privatägt och omsatte 700 miljoner 2017. Samtrans jobbar framförallt på uppdrag av kommuner och landsting och har idag cirka 200 anslutna åkerier med 800 fordon. På Samtrans kontor arbetar cirka 100 personer. Samtrans är ett växande företag som har en engagerad företagskultur som präglas av respekt, samhörighet och mångfald.

Som utbildningsansvarig hos oss på Samtrans har du en viktig och central roll i företaget. Du har det övergripande ansvaret för vår utbildningsverksamhet gentemot ansluta åkerier och förare. Rollen innebär att planera, utveckla, organisera och genomföra interna och externa utbildningar. Du har dagliga kontakter med kollegor, åkare samt kursdeltagare.

 

Dina arbetsuppgifter:


• Planera, koordinera och genomföra förarutbildningar, certifieringsprov- och utbildning samt andra förarrelaterade utbildningar
• Upphandling och samordning av externa utbildningar
• Utveckla och administrera utbildningsmaterial
• Utbildningsadministration, kurs- och mötesbokningar
• Administration och fakturering av utbildning, utrustning, kontroller mm
• Anordna åkar- och förarträffar
• Redaktör för Samtrans digitala nyhetsblad riktat till förare och åkerier
• Registrera förare i interna system
• Säkerställa att förare har rätta behörigheter och uppfyller körkraven
• I syfte att ständigt utveckla förarutbildningarna har du en ständig dialog med vår reklamationsavdelning.
• Samarbete med kollegor inom Åkeriservice och övriga avdelningar inom företaget.

 

Din bakgrund

Vi vill att du har minst tre års erfarenhet från att utbilda vuxna och du trivs i rollen som utbildare. Du har arbetat med utbildningsplanering och upphandling av utbildningar tidigare. Troligen har du också arbetat i en koordinerande roll. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, är van att arbeta i olika system och är en bra administratör.

Du trivs med att ha många kontakter och du kan ha flera processer i gång samtidigt. Du har B-körkort. Det är meriterande med en bakgrund inom persontransportbranschen eller vård och omsorg.

Tjänsten är på heltid, måndag-fredag. Vi tillämpar tjänstemannaavtalet för transportbranschen.

 

Din ansökan

Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 september 2018. Vi intervjuar fortlöpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Thomas Zemed, chef Åkeriservice tel: 073-6557430

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Sandfeldt,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://samtrans.se/ Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Friskvårdsbidrag
  • Heltid/ Heltid 100%
  • Publicerat: 3 september 2018

Besöksadress

Korta Gatan 7, 10 tr
None

Postadress

Korta Gatan 7, 10 tr
Solna, 17106

Liknande jobb


15 april 2024

3 april 2024