Nytt jobb som Tulladministratör på TullXperten i Göteborg

Arbetsbeskrivning

TullXperten är inne i en tillväxtfas och vi behöver förstärka vårt härliga team med ytterligare två Tulladministratörer till vårt kontor i Göteborg! Har du jobbat med tullhantering tidigare och vill ta steget vidare in i en bredare roll med mer ansvar? Då ska du läsa vidare och söka jobbet idag!

Om TullXperten
TullXperten Sverige AB är ett växande transportneutralt tjänsteföretag inom tulladministration. Vi upprättar tulldeklarationer för internationell handel åt våra kunder men arbetar också som konsulter med optimering av tullprocesser. Vi arbetar med effektiva lösningar inom IT och vårt mål är alltid att uppnå toppresultat i det vi gör. Vi är idag drygt 20 anställda och arbetar i nära relation med våra kunder. Vi är en mycket flexibel och säker leverantör vilket är en tillgång när vi utvecklar lösningar åt våra kunder. Läs gärna mer på http://www.tullxperten.se

Arbetsbeskrivning
Arbetet utgörs av att administrera tulldeklarationer.
- Bevaka ankomst av uppdrag
- Läsa och tolka instruktioner
- Läsa och tolka regelverk
- Förberedande administrativt arbete
- Klassificering av varor
- Kontrollera dokument
- Föra dialog med kunder och logistikaktörer via mejl och telefon
- Registrering av tulldeklarationer och artikeldata i olika system
- Upprättande och uppdatering av dokumentation
- Kommunikation med Tullverket och vissa andra myndigheter
- Fakturering och arkivering

Vad krävs för jobbet?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har gått någon av Tullverkets kurser eller motsvarande. Du har minst ett års erfarenhet av att ha jobbat med tulladministration och det är starkt meriterande om du har jobbat med norsk tullhantering.
För arbetet krävs goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Du är en van användare av Officepaketet och har lätt för att lära nya system. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Excel.

Vem är du?
Vi söker dig som är en positiv och social person som har lätt för att skapa goda relationer och som trivs att jobba i nära samarbete med kunder och kollegor. Du driver ditt eget arbete framåt och är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du är en prestigelös person som tar tag i det som behöver göras och trivs med en kombination av både rutinartade och mer komplexa och utredande arbetsuppgifter. Du är effektiv och trivs att jobba i ett stundtals högt tempo med dagliga deadlines. Du är en nyfiken och framåt person med en stor vilja att lära och utvecklas.

Vad kan vi erbjuda dig?
För rätt person erbjuder vi ett självständigt och utvecklande arbete med goda möjligheter att växa inom företaget. Du får möjlighet att jobba i ett gott gäng på ett trevligt och familjärt bolag med det mindre företagets möjlighet till bredd i arbetsuppgifterna. Tjänsterna är tillsvidare och på heltid. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Vi erbjuder dig bland annat friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och massage på vårt centrala kontor i Göteborg.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar TullXperten med Manpower. Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och söka via Jobid: 15167. Sista ansökningsdag är den 20 januari. Urval sker löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Sabina Svensson på telefon: 031-63 15 52 eller e-post: Vid tekniska frågor runt din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020-26 51 00

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TULLXPERTEN SVERIGE AB 1480
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 9 januari 2017

Liknande jobb


8 november 2023

13 juli 2010

Ledigt jobb - Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg

Ledigt jobb - Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg

4 augusti 2020

25 januari 2022