objektledare, örebro

objektledare, örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Örebro kommun befinner sig i en expansiv fas där de ställer om för att leverera service till medborgarna på ett smartare sätt. 
Som objektledare för Digital Plattform leder, styr och följer du upp systemförvaltnings-
organisationens  uppdrag på ett professionellt sätt. Tillsammans med objektledare-IT ansvarar du för helhetsleveransen av bl.a. nätverk, kommunens digitala lagring samt vårt datacenter.
Digitaliseringsavdelningen på Örebro kommun söker en driven, erfaren och senior objektledare för infrastrukturobjektet Digital Plattform. Vill du vara med på Örebro kommuns digitala resa är du välkommen med din intresseanmälan!

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda arbetet så att objektplanens mål blir utfört på ett kostnadseffektivt sätt och inom angivna tidsramar, detta i nära samarbete med objektledare IT. I det vardagliga arbetet så har du en nära kontakt med gruppen av objektspecialister och leder aktivt arbetet mot  uppsatta mål. Fokus ligger på den verksamhetsnära leveransen, hur den infrastrukturella förutsättningstekniken på bästa sätt kan möta verksamhetens behov, snarare än den tekniska leveransen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
helhetsansvar för samordning av verksamhetens behov av infrastrukturell förutsättningsteknik utifrån att det ska vara användbart, aktuellt och relevant samt ett ansvar för att lagar och interna riktlinjer följs
ansvar för framtagning av objektplan utifrån framkomna behov och övergripande strategier
leverantörskontakt med beställare,  godkännande av  leveranser och  hantera avtal
leda olika slags möten och arbetsgrupper med fokus att skapa effektiva team och arbetssätt
prioritera och koordinera planerade aktiviteter/uppdrag samt vid behov starta upp nya
följa upp kostnader och rapportera utfall
status och avvikelserapportera
genomföra informationssäkerhetsrelaterade åtgärder så som klassning av system etc.
genomföra och delta i  uppdrag, utredningar, analyser och upphandlingar
omvärldsbevaka


Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös som person med förmåga att skapa goda relationer. Du har goda ledaregenskaper, är resultatinriktad och har förmågan att leda och inspirera andra och vill bidra i ett utvecklingsarbete där prestigelöshet och ett pragmatiskt förhållningssätt möjliggör för en bättre och effektivare systemförvaltning. Du har en bakgrund som objektledare, eller erfarenhet av IT-projektledning sen tidigare.
Vi ser också att du har en god förmåga att självständigt driva övergripande frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetenskrav:
relevant högskoleexamen eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig
dokumenterad erfarenhet av planering, styrning och ledning
erfarenhet av att driva, koordinera, implementera och följa upp leveranser av IT-stöd
erfarenhet av kravarbete och behovsanalys i verksamhet
goda IT-kunskaper samt ett stort intresse av att för bättra hur IT-stöd kan användas
god dokumentationsförmåga
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
svenskt medborgarskap krävs för tjänsten

Meriterande är:
erfarenhet av pm3 som systemförvaltningsmodell
erfarenheter av integrationer och RPA eller motsvarande
erfarenhet av IT-projektledning och/eller systemförvaltning
erfarenhet av identitet och behörighetshantering samt automation och integration
erfarenhet av plattform, applikation och systemdrift samt molntjänster
erfarenhet av arbete med budget
erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning
erfarenhet av tidigare arbete i kommun eller annan offentlig verksamhet


Ansökan
Välkommen med din intresseanmälan senast den 25 april -22
För frågor vänligen kontakta: Gabrielle Peteri, senior rekryteringsspecialist via epost: gabrielle.peteri@randstad.se  alternativt på 0733 434141

Om företaget
Digitaliseringsavdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen var s uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt digitaliseringsstöd till alla nämnder och verksamheter. Förvaltningen består av ca 700 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer där du som objektledare har ett nära samarbete med engagerade medarbetare inom andra kompetensområden där ni tillsammans arbetar för bästa samleverans.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024