OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen.
Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 1 500 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?
Vill du vara med oss i arbetet med att utveckla Ockelbos Hemtjänst?
Ockelbos hemtjänst består av ca 40 tillsvidareanställda medarbetare. I arbetsgruppen finns undersköterskor och vårdbiträden som bedriver hemtjänstinsatser inom hela Ockelbo kommun. Till stöd kommer du ha en biträdande chef och du kommer sitta centralt placerad i Ockelbo med närhet till centralstationen, dit du kan ta dig med både buss- och tågförbindelser. Nära arbetsplatsen finns även parkering för bil.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och skapa den bästa hemtjänsten utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Tillsammans med dina medarbetare verkar du för att skapa en positiv helhetssyn som genomsyrar hela verksamheten. Vi kommer framåt aktivt arbeta med att införa trygghetsskapande välfärdsteknik. Detta innebär att vi söker dig som är positiv till digitalt arbete och har en vilja och förmåga att se förbättringsmöjligheter. Du är underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer. Till din hjälp har du en biträdande enhetschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, planera och organisera verksamheten
• Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
• Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning enligt kommunens mål, policy och styrdokument
• Ansvara för god arbetsmiljö
• Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning ex socionom, social omsorg, PA eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av personal, ekonomi och verksamhetsansvar och är väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Du har god kunskap om social dokumentation och erfarenhet av personalplanering.
Vi förutsätter att du är van vid att arbeta i olika system och vi meriterar erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete. För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att samarbeta, är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror även att du är en trygg person som är tydlig och att du har ett genuint intresse för människor.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper, vilket innebär att du utövar ditt ledarskap i linje med förvaltningens- och verksamhetens värdegrund. Du bedriver ett kommunikativt och nära ledarskap och har förmågan att entusiasmera, motivera och skapa förtroendefulla relationer med dem du möter i ditt arbete. Vidare är du en driven och kreativ person som arbetar för att uppnå mål och resultat. Arbetet i hemtjänsten är varierande och ställer krav på god förmåga att prioritera och organisera samt att hålla uppsatta tidsramar.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!