OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi inom Facility Management på Svenska Spel har som främsta uppgift att se till att våra fina kontor är i absoluta toppskick och att våra kollegor och besökare alltid får riktigt bra service. Vi bidrar tillsammans till att proaktivt utveckla, förbättra och hålla våra kontor levande. Vill du ansvara för vårt kontor i Arenastaden i Solna? Läs mer och sök vettja!
Vad kommer du att göra?
Som Office Manager är du en del av Facility Management och därmed en av de viktigaste kuggarna mot arbetsglädje på Svenska Spel. Det är en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Som ansvarig för vårt kontor i Arenastaden i Solna utvecklar och samordnar du tjänster som reception, mötes- och konferensrum, kontorsutrustning, passersystem, post- och godshantering, you name it! Har det med det fysiska kontoret att göra har du säkerligen ett eller flera fingrar i kakburken (apropå det, det är förstås du och ditt team som också ser till att vi har kanelbullar den fjärde oktober varje år).
En annan stor del av ansvaret är kontakten med externa leverantörer såsom restaurang-, frukt-, och städtjänster. Du arbetar dessutom med SBA och utför våra skyddsronder. Du leder och har personalansvar för vår personal som jobbar i reception/service desk och du rapporterar till Svenska Spels Facility Manager.
Det här är dessutom en helt ny tjänst då vi förflyttar vårt arbetssätt utifrån det nya arbetslivet där vi vill ligga i framkant och hitta spännande och smarta lösningar och möjligheter för våra medarbetare som ibland jobba på kontoret men ibland hemifrån. Och det är ju här du kommer in!
Är du den som kommer att göra det?
Vi tror att du har en liknande roll idag men är redo att ta dig an personalansvar och en mer drivande roll. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter person och situation. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Som person är du social, tillmötesgående och bra på att vårda goda relationer internt såväl som externt. Du är har en stark administrativ förmåga men är praktiskt lagd och har inga problem att hugga i när det krävs. Du är aktiv och effektiv och är van vid och gillar att pyssla med flera frågor och uppdrag samtidigt. Vi räknar med att du gillar att arbeta i team men har inga problem att självständigt driva och lösa uppgifter. Din anpassningsförmåga kommer vara viktig vid eventuella ändrade omständigheter och för vårt flexibla arbetssätt.
Utöver ovanstående sitter du på följande kompetenser och erfarenheter
- Avklarad gymnasieutbildning (meriterande med YH-utbildning inom facility management
- Några års erfarenhet av liknande roll inom service/kontorsservice/facility management
- Goda IT-kunskaper i bl.a. Office 365
Det är också meriterande om du tidigare lett medarbetare och haft personalansvar samt om du har erfarenhet av möbelinköp, SBA, lås och larm.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontakta Maria Renz Wiklander, Chef Facility Management, maria.renzwiklander@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453