Office Portfolio Manager till Unibail-Rodamco

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Bravura söker en Office Portfolio Manager inom Leasing till Unibail-Rodamco Nordic. Företaget är ett av Europas ledande fastighetsbolag med fokus på högkvalitativa kommersiella fastigheter och en portfölj värderad till €29,3 miljarder. Gruppen är verksam i 13 länder, har 1500 anställda och är den högst värderade aktören i Europa.

Unibail-Rodamco Nordic äger och driver 9 köpcentrumanläggningar i Norden varav sex i Stockholmsområdet, en i Köpenhamn och en i Helsingfors. Företaget investerar och utvecklar aktivt sina tillgångar på attraktiva lägen över hela Europa. Unibail-Rodamcos senaste utvecklingsprojekt är Mall of Scandinavia, ett helt nytt köpcentrum i anslutning till Friends Arena i Solna, som beräknas stå klart 2015 som Nordens största köpcentrum med 250 butiker.

Till Unibail-Rodamcos Leasingavdelning söker vi nu efter nya nyckelpersoner däribland en Office Portfolio Manager.
Välkommen med din ansökan på engelska.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Office Portfolio Manager inom Leasing arbetar du strategiskt och operativt med utveckling och förvaltning av kommersiella fastigheter och mer specifikt kontorslokaler i eller i anslutning till Unibail-Rodamcos köpcentrum. Kontorslokalerna utgör ca 70 000 kvmv Unibail-Rodamcos fastighetsbestånd. Du kommer att ansvara för nyuthyrning och omförhandling av kontorslokaler inom Unibail-Rodamcos fastigheter. Du kommer att ha direktkontakt med företagare och även med mäklare. Du kommer även att arbeta med analysera och ta fram beslutsunderlag för strategiska riktningar för utvecklingen av företagets kommersiella fastigheter i nära samarbete med centrumledning och Operations Manager. Du är även ansvarig för uppföljning av budget, för att ta fram kvartalssammanställningar och är med om att ta fram den ekonomiska 5 års planen.

Profil:

- Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller fastighet
- Erfarenhet inom fastighets- eller retailbranschen
- Kunskaper inom fastighetsjuridik och hyresförhandlingar
- Goda kunskaper i Office, framförallt Excel
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift i så väl svenska som engelska

Personliga egenskaper

Personlighetsmässigt är du driven, lösningsfokuserad och ambitiös. Det är viktigt att du har god social kompetens, skinn på näsan och det är en fördel om du har förhandlingsvana. Vidare kännetecknas du av affärsmannaskap, sunt förnuft och har en förståelse för ekonomiska ramar och affärer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: kommersiella fastigheter, tenant rep, hyresgäster, lokaluthyrning, leasing, kontor

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 12 juni 2013

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


24 april 2024

23 april 2024

Fastighetsekonom/controller

Fastighetsekonom/controller

3 april 2024