Olofström Kraft söker en Controller

Arbetsbeskrivning

Olofström Kraft AB söker en Kundtjänstmedarbetare

Olofströms Kraft AB är ett bolag i kommunkoncernen. Dotterbolagen i Olofströms Kraft AB är Olofströms Kraft Nät AB (äger elnätet) Olofströms Kabel-TV AB (tjänsteföretag), Olofströms Energiservice AB (äger 5 vattenkraftstationerna).

 

I Olofström Kraft arbetar vi efter kommunens vision och våra övergripande mål:

Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.

Vi arbetar med säker elförsörjning, säker vattenförsörjning och hållbar energiutveckling.

 

HR Bolaget arbetar nationellt med rekrytering, search, bemanning, omställning och HR. Följ oss på sociala medier för uppdateringar om oss och kring nya tjänster: Facebook, LinkedIn, Twitter

Olofström Kraft AB söker en Controller

Arbetsbeskrivning

Du kommer, direkt under ekonomichefen, utföra breda uppgifter inom ekonomi på företaget. Du kommer att arbeta under avdelningen ”administration och marknad”. 

Tjänsten innebär b la:

•           att du som controller analyserar och följer upp resultat
•           att du jobbar med den löpande redovisningen för sex bolag samt moms och skatteredovisningar
•           att du operationellt jobbar med budgetering och budgetuppföljning
•           att du upprättar ekonomiska rapporter till ledningen och till myndigheter
•           att du kontrollerar och utvecklar bolagets system och rutiner
•           att du, tillsammans med verksamhetscheferna, utför olika utredningar
•           att du genomför analyser och arbetar med anläggningsregistret
•           att du upprättar dokumentmallar för utredningar, uträkningar och rapportering
•          att du utför avstämningar av huvudbokskonton och likviditetsplanering
•          att du ansvarar för ekonomisystemet Navision som superuser
•           att du förser ledningen med ekonomisk information samt marknadsrapporter
•           att du ansvarar för upprättande av rutiner och processer kring ekonomi och stöttar verksamhetscheferna i allt som rör ekonomiska frågor.


Erfarenhet:

Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat som ekonom med inriktning redovisning. Det är meriterande om du har arbetat med affärsmässig, kundnära verksamhet och har erfarenhet från energibranschen. Du skall ha dokumenterad erfarenhet från tidigare jobb som controller och/eller redovisningsekonom.

Det är viktigt att du har intresse och erfarenhet av att utveckla rutiner och processer och arbeta med ständiga förbättringar. 

 Vem är du:

Du ska ha en examen i ekonomi med inriktning redovisning eller likvärdig. Vi ser att du är en person med stor erfarenhet av att själv utföra ekonomiarbete i stort och smått. Du har lätt för att skapa förtroende, Du tycker om att dra igång aktiviteter. Som person är du ansvarstagande och har lätt för att fatta beslut. Du arbetar mycket självständigt och tänker brett, strategiskt och affärsmässigt. Att kommunicera och interagera med andra är naturligt för dig och sättet du arbetar tillsammans med dina kollegor på. Du har starkt driv, är kommunikativ och har hög analytisk förmåga. Du bör ha ett intresse av att gå vidare i karriären inom bolaget då ekonomichefen kommer att gå i pension inom ca 1,5 år.

Vad kan vår kund erbjuda dig? 

Vår kund erbjuder en utmanande och stimulerande tjänst i en bransch som präglas av stor förändring och mycket utmaningar. Vi verkar inom många affärsområden med olika förutsättningar och regelverk, allt från affärsområdena elnät, bredband, telefoni och kabel-tv, vatten och avlopp (huvudmän), fjärrvärme samt park och miljö. Genom affärsområdenas olika förutsättningar är tjänsten både mångfacetterad och varierande samt ställer stora krav på kompetens. I tjänsten ligger också stor påverkansmöjlighet på företagets inriktning och utveckling.

 

Körkortskrav

B

Arbetsgivare

Olofström Kraft AB

Arbetstider och omfattning

Tillsvidare

Heltid

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du

Sista dag att ansöka är 2015-08-14

Ansök via hemsidan www.hrbolaget.com.

Urval sker löpande så vänta inte till sista ansökningsdagen!

Kontakt

Linda Johansson, Vice VD och HR-konsult 073-3 66 59 86, linda.johansson@hrbolaget.com

Företag

HR Bolaget AB

Adress

HR Bolagt AB

Östra Prinsgatan 13

371 31  Karlskrona

Besöksadress

Östra Prinsgatan 13

Karlskrona

Övriga kontaktuppgifter

Telefonnummer: 0455-37 29 70

E-postadress: info@hrbolaget.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Skoog

Jenni Aronsson

Hans Åkesson

Ulrika Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR-bolaget Karlskrona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 31 juli 2015

Besöksadress

Borgmästaregatan 9
None

Postadress

Norra Smedjegatan 4
Karlskrona, 37133

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024