Områdeschef

Områdeschef

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen har ett helhetsansvar för tillsyn och skötsel och reparationer av våra fastigheter som innefattar alltifrån mark till byggnad och installationer. I vårt uppdrag ingår också att upprätthålla myndighetskrav, utföra energisparåtgärder samt mindre uppdrag. För oss är det viktigt att våra kunder är nöjda och trivs i våra miljöer. En förutsättning för det är att vi arbetar med omtanke för och i nära samarbete med verksamheten. Tillsammans med förvaltningens andra avdelningar och organisationer i staden ser vi till att standarden i våra lokaler är god och väl fungerande för våra kunder och göteborgarna.

Serviceavdelningen består idag av cirka 280 medarbetare och är indelad i fem områden. Arbetsmiljön präglas av stort engagemang, kreativitet, gott samarbete och stor gemenskap.

Område Kundservice är en del av serviceavdelningen och har som uppdrag samordna frågor som rör bland annat lokaler, vaktmästeri, lokalvård, reception. I områdets uppdrag ingår att stötta samtliga medarbetare på lokalförvaltningen i intern service för att skapa rätt förutsättningar för samtliga medarbetare. Området är uppdelat på 2 enheter och där varje enhet har ca 15 medarbetare. Din roll blir att leda den positiva och engagerade enheten Internservice, där dina insatser kommer att vara en viktig del i verksamheten

Dina arbetsuppgifter;
Vi söker nu en områdeschef till våra två enheter på Kundservice. Ditt uppdrag som chef är att leda, utveckla och skapa förutsättningar för områdets uppdrag och verksamhet. I din roll som områdeschef kommer du att arbeta med att coacha, stötta och skapa bra förutsättningar för enhetschefernas vardag.
Du ingår och deltar aktivt i avdelningens ledningsgrupp och samverkar tätt med områdescheferna på serviceavdelningen. Till din hjälp har du idag två enhetschefer som var och en ansvarar för arbetet på sina enheter och rapporterar till dig.
Utifrån fattade beslut ansvarar du för att driva processer och ansvara för kontinuerlig utveckling av område kundservice och arbeta aktivt för att serviceavdelningen ska uppnå sina mål.

Vidare har du strategiskt ansvar för att enheterna arbetar utifrån en gemensam syn på frågor som rör personal, arbetsmiljö, kompetensutveckling, kompetensförsörjning och så vidare.

För att lyckas med ditt uppdrag behöver du över tid skapa och behålla goda relationer med verksamhetsförvaltningarna i staden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
För att du skall vara framgångsrik i rollen krävs det att du har adekvat högskoleexamen t ex offentlig förvaltning eller annan adekvat inriktning som kan vara relevant för området samt dokumenterad erfarenhet av arbetet inom fastighetsbranschen.

Du har flerårig erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete samt arbetat ett flertal år som chef med påvisat gott ledarskap. Du har förmåga att motivera, engagera, delegera och utveckla medarbetare genom att kommunicera och coacha på ett sätt som skapar engagemang och delaktighet. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att leda andra chefer.

Din profil kännetecknas av att du skapar och utvecklar goda relationer samt trivs med att leda, inspirera och utveckla andra. Du kan kommunicera på ett tydligt och trovärdigt sätt i olika sammanhang, på både lokal och övergripande nivå. Du behöver kunna tänka långsiktigt, ha ett brett perspektiv på frågor och kunna se verksamheters betydelse i större sammanhang.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef kart och GIS

Enhetschef kart och GIS

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024