Områdeschef för Hemfrids kontorskunder samt hantverkartjänst

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet som städning, barnpassning, flytt och mycket annat så att kunderna kan få lite mer flow i vardagen. Du vet, den där härliga känslan när allt flyter på och ingenting hakar upp sig.


Dina arbetsuppgifter

Som Områdeschef med ansvar för våra tjänster Kontorsservice och Hantverk har du helhetsansvar för drift, resultat och leverans i ditt område. I det ingår att arbeta med schemaläggning, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder samt vår personal inom dessa områden och rapportera till Affärschef. Vår tjänst Hantverk är ny sedan våren 2018 och något vi ser växa framåt, därför söker vi dig som även vill vara med och utveckla denna tjänst.

Personalansvar: Du kommer ha ett personalansvar för 15 Hemfridare (städare) och två hantverkare. Våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder, så mycket av den dagliga kontakten sker via samtal och sms då du arbetar från vårt huvudkontor i Stockholm. I din tjänst ser vi dock att du är ute på fältet och träffar din personal regelbundet utöver de personalaktiviteter och möten som sker från kontoret. En stor del av din tjänst innebär även personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt. 

Kundansvar: Du kommer ansvara för ca. 60 företagskunder som abonnerar på vår städtjänst samt ca. 1-2 privatkunder/vecka som köper vår hantverkartjänst (engångskund). Som Områdeschef har du en avgörande roll för att leverera en riktigt bra tjänsteupplevelse för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår att koordinera bokningar från kunder, åka ut på kundbesök samt ansvara för kundservice.


Vi letar efter dig som

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en trygg och stabil ledare, prestigelös, stresstålig och mycket lösningsfokuserad. Utöver detta ser vi gärna att du har:


• Minst 2 års erfarenhet inom service-/tjänstesektorn
• Ledarerfarenhet med personalansvar
• Eftergymnasial utbildning inom personal, ekonomi eller motsvarande utbildning/arbetserfarenhet 

 
Vi erbjuder


• Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
• Personlig utveckling i service och ledarskap
• En starkt värderingsdriven kultur
• Att vara med på Hemfrids resa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
• Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning



Övrig information

Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 08-17. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.


Ansökan

Låter det spännande? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansök via mail utan ber dig skicka in via vårt ansökningsformulär. Vid frågor om tjänsten eller processen kontakta Jessica Magnusson, rekryteringsansvarig: Jessica.magnusson@hemfrid.se  / 08-409 126 50.

 

Välkommen till oss på Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

ansokan.vasteras@hemfrid.se

Eva Hertzman

Maria Nilsson

Uppsala

Anki Birnbaum
+46 018-121313
Therese Fröberg
021-4708932
Anne johansson

Fia Engström
+46 555 915 00
Magda Ranshede

Kikki Kamila
+46 214708931

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 september 2018

Besöksadress

Gråbrödersgatan 2, vån 5
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 11853

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024