Online Merchandiser

Online Merchandiser

Arbetsbeskrivning

Som Online Merchandiser hos vår kund i Stockholm kommer du att arbeta med ansvar för produktuppdatering, digital marknadsföring och orderhantering. Du kommer att ansvara för ett av kundens koncept och bli nyckelaktören för att nå de säljmål som ställts upp för ditt koncept.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av av att driva försäljning online samt utveckla de digitala affärerna, bygga marknadsstrategier tillsammans med företagets marknadsavdelning, planera, implementera, optimera samt följa upp digitala kampanjerna och orderhanteringen.

Du kommer att vara den som förbättrar och bidrar till din marknad kontinuerlig tillväxt! Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor i ditt eget team såväl som med andra funktioner både inom onlineförsäljning samt över hela organisationen.

Som Online Merchandiser behöver du ha omfattande kunskaper inom digital marknadsföring i olika kanaler, ha ett stort intresse för att utveckla kundkontakter, analytisk förmåga samt att du gillar att både arbeta i team och självständigt.

Du ansvarar för veckovis uppföljning och uppdatering av volymer genom att analysera dina försäljningssiffror, vidta och genomföra åtgärder enligt de identifierade möjligheter, utmaningar och prioriteringar. Du sätter den bästa strategiska kommersiella planen säsongsvis för ditt koncept baserat på dina kunder, försäljningsresultat, kommersiell prognos och tidigare lärdomar. Du kommer även strategiskt hantera lagernivåerna i ditt koncept genom att justera volymer, säkerställa lagernivåer och ställa in lämpliga reduktionskostnader under hela säsongen.

Vi söker dig med följande egenskaper:
- Har en akademisk examen inom ekonomi, teknik eller marknad
- Tidigare erfarenhet av ehandel
- Tidigare erfarenhet från försäljning och resultatorienterad verksamhet
- Erfarenhet av Google Analytics
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Mycket stor vana vid att arbeta i olika system

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Growth Manager

20 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024