Onsite tekniker - Pension- och försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Kunden är en aktör inom pension- och försäkringar och de sitter i ljusa och öppna lokaler mitt i centrala Stockholm. På kontoret i Stockholm så arbetar ca 115 personer och övriga anställda är placerade i andra delar av Sverige och utomlands.

I din roll som supporttekniker så kommer du att ha ett helhetsansvar för användarsupporten. Du kommer att arbeta mestadels onsite men även remote. Ärenden kommer främst in via mail eller att någon kommer fram till din plats sina tekniska problem.

Ditt primära uppdrag är att vara hjälpsam mot användarna, men du kommer även att få möjlighet att utveckla den tekniska miljön på plats. Du kommer att hjälpa användarna med allt inom IT, allt från enkla problem till mer avancerade ärenden. Du kommer att ansvara för beställningar, installationer, hantera klienter och utveckla användandet av applikationer. Ett av projekten som du kommer att få delta i är utrullningen av Windows 10. Har du kunskaper inom Office365 och SQL så är det meriterande. Driften är outsoursad, men bolaget föredrar att lösa även driftärenden internt så det finns stora möjligheter till att vara med och utveckla den interna driftmiljön.

Vi ser långsiktigt på tjänsten och du kommer att börja som konsult hos oss på Thalamus och har möjlighet att gå över till kund.

Arbetstiderna är måndag-fredag, 8-17 med viss flexibilitet.



Din bakgrund
Vi söker dig som är social, serviceminded och har viljan att fortsätta att arbeta inom IT. Du får gärna ha två års eller mer erfarenhet av tidigare arbete inom support. Det är viktigt att du brinner för att hjälpa andra människor och lösa problem. Vi ser att du jobbar självständigt och tar mycket eget ansvar, då du kommer vara yttersta ansvarig för supporten. Ta hand om alla ärenden med uppstöttning av en kollega.

Din profil
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och har en mycket god förmåga att kommunicera med användare. Du är van att ta ansvar och strävar efter att användarna är nöjda.
Krav
Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat i support via telefon, chatt eller på plats
Felsökning av Windows
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Förtroendeingivande och pedagogisk personlighet
Meriterande
Intune
SCCM
O365
SQL
Exchange


Din ansökan
Alla ansökningar hanteras via vår hemsida https://thalamus.se/. Vid frågor, kontakta gärna Tilda.Stenmark@thalamus.se eller Felix.Hernvall@thalamus.se.

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Molander

Christer Johansson

Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
christer Johansson
08120 88 744
Jonas Dahlberg
08-120 88 720
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08-120 88 744
Christer Johansson
08120 88 744
Felix Hernvall
08-12088703

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus it consulting AB Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juni 2019

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137, 5tr
Bromma, 16751

Liknande jobb


31 oktober 2024