Onsitetekniker

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Vi söker nu en Onsite tekniker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder. Där kommer du få möjligheten att vara en del av ett stort internationellt team och representera den svenska IT-avdelningen av företaget. Det är därför väldigt viktigt med bra engelska kunskaper i både tal och skrift. Arbetsuppgifterna kommer bestå utav:

Förbereda datorer för nyanställda med alla tillbehör. Verifiera att deras arbetsplats funkar korrekt med allt från nätverk, hårdvara och accesser.

Verifiera att mejl, behörigheter och rätt inställningar är satta för användares roll i företaget.

Beställa nya datorer, skapa tickets för hårdvaruproblem och andra fel som uppstår.

Beställa nya telefoner och konfigurera dem.

Lägga till och ta bort personer från passerkortssystemet

Hantera installations requests för applikationer och beställa licenser.

Ansvarig för konferensrum och se till att inget går fel i skypemöten.

Boka möten samt assistera med VIP support för ledningen.

Hjälpa EMEA teamet med requests, implementeringar och andra scenarion.

Hjälpa EMEA att lösa tickets på Europa kontoret när någon är sjuk eller på semester.

Din bakgrund
Vi söker dig som är van att ta ansvar, har en bred teknisk kompetens och kan hantera personer med höga krav. Du ska vara service minded och ha tidigare erfarenhet inom IT. Det är viktigt att du har intresse för att hjälpa människor och brinner för att lösa problem.

Din profil
Tidigare erfarenhet inom IT och support. Utbildning inom IT och gärna erfarenhet av jobb på engelska. Eftersom mycket hanteras av den internationella service desken är det viktigt att du är driven, van att hantera ärenden och se till att de levereras fullt ut. Engelska är en stor del av ditt arbete och att du vill ta ansvar för supporten i helhet.

Kunskap inom:
Windows 7/10
Ärendehanteringssystem
Office
Hårdvara
Telefoni/Konferensrum


Din ansökan
Ansök via vår hemsida tack. Vid frågor är du välkommen att ringa eller mejla: Felix Hernvall: 08- 120 88 703, felix.hernvall@thalamus.se

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kaj Böving

Camilla Molander

Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08120 88 744
Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson

Christer Johansson
08120 88 744
Camilla Molander

Christer Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 september 2017

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Bromma, 16751

Liknande jobb