Önskar du en kombinerad roll inom ekonomi och administration?

Arbetsbeskrivning

I rollen som administratör/ekonomiassistent hos Optilon får du en god inblick i arbetet hos en marknadsledande aktör inom supply chain management. Tjänsten erbjuder en varierande arbetsdag med många kontaktytor och möjlighet att vässa dina kunskaper inom ekonomi, avtalshantering och kundkontakt.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Optilons räkning en kollega som önskar en tjänst som är delad mellan administrativa uppgifter och ekonomiska uppgifter. I takt med att bolaget har vuxit och arbetsflödet har ökat önskar nu Optilon att stärka sin administrativa styrka med en ny tjänst. I denna tjänst kommer du dels att stötta upp på den ekonomiska sidan mot ekonomichefen men även administrativt på försäljningssidan för att stötta partner- och säljansvarig. I rollen kommer du även att ha stor del extern kontakt med både säljare och partners. För att på bästa sätt kunna förstå bolaget och tjänsten kommer du att få en introduktion och sedan få arbeta tätt med dina nya kollegor för att få en bra insyn i deras och ditt nya arbete.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Optilons önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Optilon.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör/ekonomiassistent kommer du arbeta i en flexibel roll där du främst kommer att stötta upp ekonomichef med ekonomirelaterade uppgifter och partneransvarige samt säljare med administrativa ärenden. Du kommer dels att få ansvar över att skapa ett tryggt flöde för att avtalshanteringen sker på ett säkert sätt mellan er, alla partners och projektledarna. För att vidare kunna säkerställa att alla avtal signeras och arkiveras korrekt. Vidare kommer du kommer till exempel att:


* Avlasta med ekonomiska uppgifter så som kvittoredovisning och leverantörsreskontra
* Agera kontaktperson vid order- och avtalshantering för partners och säljare


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasial utbildning eller motsvarande


* Har något års erfarenhet av administrativt arbete med ekonomiska inslag där du skapat en förståelse för konteringar och löpande bokföring
* Har goda kunskaper i Excel
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Det är meriterande om du:


* Har kunskaper inom Visma, Microsoft CRM, Microsoft Office och Salesforce


Som person är du flexibel, tillmötesgående och servicefokuserad då du kommer att ha många kontaktytor internt såväl som externt. Då många av samtalen mot partners är på engelska ska du känna dig trygg i att kommunicera via telefon och mail på engelska. Att du är strukturerad och agerar handlingskraftigt är en förutsättning för att parera mellan arbetsuppgifterna. För att hantera order, avtal och ekonomi är det av högsta vikt att du är noggrann. Att du är postivt lagd är en självklarhet och om du gillar att sporta kommer du få sällskap av flera av dina nya kollegor.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn med till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40h/v. Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
* Lön: Fast ersättning
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Optilon grundades 2005 av seniora konsulter inom supply chain management och är idag marknadsledande inom området i Norden. Bland deras kunder återfinns flera stora välkända företag som de dagligen hjälper för att förstärka deras affärsverksamhet. De är oberoende då de inte utvecklar någon mjukvara, istället scannar de kontinuerligt marknaden för att handplocka den bästa lösningen för kundens utmaning. Det gör att Optilon hela tiden arbetar med världsledande applikationer och utmanar sig själva i att ständigt hitta nya och bättre lösningar.

Optilon erbjuder en stimulerande miljö med högt i tak och utmanande arbetsuppgifter tillsammans med kollegor som inte bara arbetar hårt utan också har mycket roligt tillsammans.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024