Operan söker Inköpskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker en inköpskoordinator till vår Tekniska avdelning som idag består av ca. 200 medarbetare fördelade på sex enheter; scen, ljus- & ljud, mask & kostym, dekorateljéer, maskin och fastighet. Tjänsten placeras direkt under teknisk chef.

Som inköpskoordinator förbereder och koordinerar du tekniska avdelningens inköp och upphandlingar och tillser att alla inköp följer Operans inköps- och hållbarhetspolicy. Du tillser även att alla inköp för produktioner och projekt följs upp och utvärderas enskilt. Du tar fram, beräknar och sammanställer kostnader för utrustning, material, konsulter etc. för Operans produktioner och projekt. Du ansvarar för att göra mängdberäkningar och kalkyler samt kostnadsberäkna såväl personal- som sakkostnader, både för tillverkning och turné. Du kommer ha ett mycket nära samarbete med tekniska avdelningens enhetschefer och du rapporterar till teknisk chef.

Vi söker dig med mycket goda ekonomiska kunskaper som har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom ex. byggbranschen. Du har erfarenhet av upphandling enligt LOU. Du har mycket god numerisk analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten och har förståelse för olika formspråk. Du har mycket goda datorkunskaper och behärskar engelska i tal och skrift och gärna även tyska då många av våra inköp sker därifrån.

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och strukturerad. Du har ett gott ordningssinne, mycket god samarbetsförmåga och är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Vidare är du prestigelös och lyhörd samt har en hög stresstålighet.

Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då majoriteten anställda på avdelningen är män ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Arbetstiden är flexibel 40 timmar/vecka. Anställningen är en visstidsanställning på 2 år. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Kurt Blomqvist, Teknisk chef, tel. 070-640 44 30. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Mathias Buskas, HR-konsult, tel. 08-791 43 32. Facklig representant är Patrik Andersson, Ledarna, tel. 08-791 44 83.

Kungliga Operan AB är Sveriges nationalscen för opera och balett med ca 560 anställda fördelade på konstnärlig, teknisk och administrativ personal. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn. Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 miljoner kronor.

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Bifoga ditt CV där du beskriver din bakgrund och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten. Sista ansökningsdag är 25 september 2013.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan AB STOCKHOLM
  • 1 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Anställningen är en visstidsanställning på 2 år.

Besöksadress

Jacobs torg 4
None

Postadress

Box 16094
STOCKHOLM, 10322

Liknande jobb


Inköpsassistent

23 april 2010

Logistiker med inköpskunskaper

13 december 2010

Logistiker med Produktionserfarenhet

9 december 2010

4 februari 2010