Operational Excellence Manager

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Vi har öppnat en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje. Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Vi söker nu en Operational Excellence Manager som vill vara med och utveckla vårt nya distrikt. Är du analytisk, strukturerad och drivs av att arbeta med kvalitetsfrågor? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter:
Operational Excellence har en viktig roll inom distriktskontoret för att säkerställa kvalitetsarbetet genom att aktivt arbeta med att upprätta, säkerställa och bevaka att rutiner och processer följs.

Som Operational Excellence kommer ditt arbete bestå av att:

* Ansvara för distriktets kvalitetsarbete genom att bevaka att kvalitetsnivåer och KPIer uppnås samt initiera förbättringsåtgärder.
* Säkerställa att medarbetare på distriktet är informerade om uppsatta kvalitetsmål och hur väl de uppnås.
* Koordinera och delta i externa och interna revisioner, genomföra månatliga egenkontroller samt delta i aktiviteter som centrala OE kallar till.
* Leda, planera och följa upp det lokala miljöarbetet.
* Hantera administrativa uppgifter så som budget, analysarbete, redovisning, rapportering och leverantörsavtal.
* Ingå i ledningsgruppen för distriktet och agera stöd till Distriktschef och övriga i ledningsgruppen.

Rollen är verksamhetsnära och du kommer att vara högst delaktig och ha stor möjlighet att påverka de affärsbeslut som fattas inom distriktet.

Profil:
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och ansvar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är engagerad, ansvarstagande och driven med en god förmåga att skapa struktur samt ordning och reda. Du är lösningsorienterad med en stark känsla för service och samarbete. Vidare har du en väl utvecklad analytisk förmåga i kombination med en pedagogisk ådra. Du behöver även kunna ta egna initiativ och ha ett ha intresse för problemlösning. För att passa i denna roll är det också viktigt att du behärskar engelska väl i tal och skrift samt att du är en mycket van användare av Excel.

På DB Schenker värdesätter vi mångfald och olikheter och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund, erfarenheter och egenskaper.

Vi erbjuder
På DB Schenker erbjuder vi dig en utmanande, spännande och fartfylld vardag. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett globalt bolag med stora framtidsvisioner och starka värderingar. Play fair, be honest, Take customers further och Win togheter är några av våra värdeord som vårt arbete grundar sig i. Tillsammans strävar vi efter att hela tiden utvecklas och sätta kunden i fokus genom att leverera den högsta kvaliteten. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Det viktigaste för oss är att våra medarbetare ska känna sig trygga och få möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss får du ta del av olika rabatter och erbjudanden via vår förmånsportal Benify. Utöver det erbjuds du även en mängd olika personalförmåner så som bland annat friskvårdsbidrag, ett stort utbud av utbildningar och möjligheten att hyra trevliga semesterboenden via vår personalstiftelse.

Vill du spela i det vinnande laget? - Tveka inte att skicka in din ansökan!

Information och ansökan:
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.dbschenker.se. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Franco Carbajal via mail franco.carbajal@dbschenker.com.
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan sök redan idag, dock senast 31/3 2022.

Vi ser fram emot din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023