OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operations Manager för hyres- och trafikentreprenadavdelningen sökes till ATA!
Kort om tjänsten
Rollen som Operations Manager för hyres- och entreprenadavdelningen på ATA innebär ansvar för att driva och utveckla avdelningen framåt.
Om bolaget
ATA har över 45 års erfarenhet av trafiksäkerhet och vägarbetsutrustning. De är rikstäckande med huvudkontor i Sollentuna och filialkontor i Sköndal, Örebro, Jönköping, Falun, Eslöv och Drammen (Norge).
Företaget omsätter c:a 160 miljoner och har totalt 72 anställda. ATA:s mål är att minska olycksrisken för dem som vistas på vägen, både som trafikant och vägarbetare.
Verksamheten består av sex olika produkt- och tjänstesegment - Hyra/Trafikentreprenad, Utbildning, Infra, Vägledning, Tech, och Parkering. Läs gärna mer på www.ata.se.
ATA är ett dotterbolag i den brittiska industrikoncernen Hill & Smith Holdings PLC, en ledande och världsomspännande producent av infrastrukturprodukter.
Nu rekryterar ATA en Operations Manager till avdelningen för hyra och trafikentreprenad. Rekryteringen sker i samarbete med de Wall Bemanning & Rekrytering.
Mer om tjänsten
I rollen som Operations Manager är du den som ansvarar för det dagliga operativa arbetet på ATA:s hyr- och entreprenadavdelning som hyr ut trafikanordningar till vägarbeten.
Denna nyskapade roll innefattar ansvar för att driva avdelningen framåt i såväl det dagliga arbetet som i utvecklings- och förbättringsprojekt för avdelningen. Du blir den som ser över rutiner och processer och utifrån detta driver förändringsprojekt tillsammans med dina kollegor på avdelningen och med andra berörda avdelningar. I rollen ingår personalansvar för 10 personer.
Rollen innebär mycket eget ansvar där du blir en viktig del i utvecklingen av ATA.
Din profil
Du har en utbildning på minst gymnasienivå, gärna med en eftergymnasial utbildning inom teknik eller logistik. Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet som bygg- och projektledare inom väg- och anläggningsbranschen eller från en liknande tjänst inom en hyresverksamhet. Du har en gedigen erfarenhet av att bygga relationer med medarbetare och kunder från dina tidigare roller. Du har lätt för att utrycka dig i tal och skrift och du har goda kunskaper i engelska. Du har erfarenhet från något ERP-system och har goda kunskaper i MS Office-paketet, främst Excel. Du har haft personalansvar tidigare och vet med dig att du trivs i den rollen.
Som person är du målmedveten och energisk och vet med dig att du är bra på att driva processer framåt och till avslut. Du har varit med och drivit förändringsarbete i någon av dina tidigare roller och vi tror också att du är en god kommunikatör med förmåga att engagera och motivera medarbetare.
Ansökan
Ansök snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Ange referensnummer 2012032 för denna tjänst. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta de Wall Bemanning & Rekryterings rekryteringskonsult Karin Österman de Wall, 070-778 00 06.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Karin Österman de Wall
070-778 00 06