Operations Planner

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder en möjlighet att vara en del av ett snabbväxande och dynamiskt företag. Vi tror på att leverera bästa tänkbara service till våra kunder och vi är mycket trygga med vårt servicekoncept i att skapa "excellence" inom alla aspekter av trygghet och hjälp. Vi söker nu en Operations planner som kan stötta oss i vår fortsatta utveckling. Med din kunskap och personlighet kommer du att göra skillnad!

Ansvarsområden
I rollen som Operations planner kommer du att ansvara för att uppnå "operational excellence" inom områden som resursoptimering och planering. Du kommer att utveckla vår resursplaneringsmodell och uppföljning. Du kommer att driva både vår kortsiktiga och långsiktiga resursplanering, förbättra vår effektivitet och säkerställa ett professionellt beslutsfattande.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara resursplaneringen samt underhåll och utveckling av vår planeringsmodell. I tillägg kommer dina arbetsuppgifter innehålla:
- Skapa och underhålla processer och riktlinjer för resursallokering
- Uppföljning och rapportering av resursutnyttjande till ledningen
- Göra lång- och kortsiktig resursplanering för våra operativa avdelningar i enlighet med budget och ad hoc situationer
- Optimera resursplaneringen för den svenska operationen
- Ha nära kontakt med både fasta och timanställda angående schemaläggning
- Skapa och underhålla dagliga, veckovisa och årliga KPI tabeller för vår operations
- Skapa statistik/grafer för ledning och kundmöten
- Koordinera semesterplaneringen för alla avdelningar på det svenska kontoret
- Skapa beslutsunderlag och material för budgetering och uppföljning av utfall samt ge input till resursplanering och prissättning av kundkontrakt
- Rapportering av underlag för lönehantering baserat på resursplaneringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid ca 50 % men kan eventuellt utökas under tiden mot 75-100 % efter behov.
Kvalifikationer och kompetenser
Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med resursplanering och förväntar oss att du har ett professionellt angreppssätt till varje uppgift. Vi förväntar oss att du kan balansera en roll med både viss teknisk komplexitet samt interpersonella färdigheter som kommer att vara nödvändiga i arbetet som Operations planner.
Du kommer att analysera behoven hos oss och tydligt definiera mål och förbättringar i vår resursstyrning. Du kommer att ha daglig kontakt med anställda och ledare för att säkerställa en optimal planering. Du kommer även att planera och utföra förbättringar.
Du har även följande kompetenser:
- Analytisk, strukturerad och noggrann
- Proaktivt och självständigt angreppssätt och van att prioritera
- Hög social kompetens och duktig på att bygga relationer
- Du är team- och service orienterad
- Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både Svenska och Engelska
- Mycket goda kunskaper i Office paketet, speciellt Excel och gärna Powerpoint
- Det är ett plus om du har viss erfarenhet av kollektivavtal

Rekryteringsprocessen
Det är viktigt för oss att våra kommande kollegor får en trovärdig bild av Falck TravelCare och en inblick i hur arbetet man söker hos oss ser ut, därför bjuder vi in ett antal sökande samtidigt till en "Assessment Day". Här får du träffa framtida chefer och kollegor som berättar om arbetet och hur det är att jobba hos Falck TravelCare. Under mötet förväntas du delta i såväl individuella- som gruppövningar och dagen avslutas med en kort individuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FALCK TRAVELCARE AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, men kan eventuellt utökas under tiden mot 75-100 %
  • Publicerat: 9 augusti 2013

Besöksadress

MEJERIVÄGEN 9
STOCKHOLM

Postadress

BOX 44024
STOCKHOLM, 10073

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024