Operations Specialist till Fortum!

Arbetsbeskrivning

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9 000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Fortum är ett ledande företag inom kundlösningar. Consumer Solutions erbjuder våra 2.4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar. Vi tror att allt startar med relationen till våra kunder och därför anser vi att vår kundservice är hjärtat i organisationen. Vill du vara med i vår stora satsning och forma ett helt nytt kundserviceteam i Stockholm? Ansök redan nu!

DINA ARBETSUPPGIFTER

Till Customer Service i Stockholm söker vi en Operations Specialist för tillsvidareanställning. Som Operations Specialist kommer din huvuduppgift att vara, real-time koordinator, det vill sägaansvarig för att kartlägga samtalsflöden mot prognos och justera scheman för att uppfylla angivna servicenivåmål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Analys i realtid av trender gällande samtalsvolym, samtalsmönster, personalproduktivitet och resursallokering under dagen
* I realtid optimera bemanningen utifrån prognosavvikelser i realtid
* Utifrån prognosavvikelser ge input till revidering av prognos i närtid avseende volymer och dagmönster
* Utifrån realtidsoptimering och add hoc förändringar göra ändringar i scheman
* Uppdatera agentdatabasen i WFM verktyget
* Optimera planering av utbildning, möten och semester i samarbete med Ledning och Teamledare
* Analysera gårdagens resultat för input till åtgärder avseende bemanning med sikte på optimering och försäljning. ”Vad kunde vi ha gjort bättre”
* Skapa dagliga operativa samt sälj rapporter

DIN PROFIL

Om du har tidigare erfarenhet av operativ styrning inom kundservice så är det meriterande. Du är en ansvarstagande, serviceminded och en målinriktad teamplayer med en positiv attityd. Därför ser du alltid möjligheter även vid utmaningar. Andra värdefulla egenskaper är din förmåga att kunna arbeta i såväl team som självständigt. Vi söker dig som är analytisk, beslutsam och som ständigt vill samt förstår vikten av att utveckla och förbättra arbetet.

VI ERBJUDER DIG

En möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar. Som en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen kommer du ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.

Denna rekryteringsprocess hanteras av Studentwork men du kommer att bli anställd direkt av Fortum.

Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Josefsson
+46737003754
Emma Gefvert
+46739889916

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fortum Consumer Solutions Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 juli 2019

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28 11734 Stockholm
None

Postadress

Hornsbruksgatan 28
Stockholm, 11734

Liknande jobb


Handläggare till anstalten Kumla

Handläggare till anstalten Kumla

2 maj 2024

16 april 2024