Operativ analytiker, Stockholm

Operativ analytiker, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Varaktighet: 15-maj-2020 - 31-maj-2021
- Ansök senast: 26/3-20
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Konsulten blir ansvarig för att driva och följa upp frågor om data som ska publiceras, eventuella fel i publicerad data, samt delta i förvaltningen av Kundens lösningar för sändning och publicering av marknadsinformation. Rollen kommer verka som verksamhetsspecialist i förvaltningen av TP och NUCS.

Kunden söker en driven person med erfarenhet av elmarknaden och hur elmarknadssystem fungerar som inte tvekar att sätta sig in i detaljer. Konsulten rapporterar löpande till Förvaltningsledare och linjechef på avdelningen Digitala verktyg. Konsulten kommer ha nära samarbete med systemansvarig IT, samt ansvarig person för strategisk utveckling av marknadsinformationspublikationer.

Arbetsuppgifter mer i detalj:

- Löpande samordning av Transparensfrågor i samverkan med den strategiska rollen, inklusive inkommande frågor från interna och externa intressenter
- Förvaltning av Transparensplattformen och NUCS, inklusive vidmakthållande så som uppföljning på publicerad data och underhåll av masterdata i systemen, och även vidareutveckling vid nya samt förändrade krav på publicering
- Tillsammans med den strategiska rollen, samverka i att dokumentera hur artiklar skickas idag till TP och andra system för publicering
- Tillsammans med den strategiska rollen, ta fram en strategi för Datakvalitet, och övervakning av vad vi skickar, samt process för reaktion och hantering om vid avvikelser
- Deltagande i europeisk arbetsgrupp kopplat till TP och koordinering med den strategiska rollen
- Marknadsövervakning av bud på balansmarknaderna, genom uppföljning på eventuella flaggade bud från övervakningsfunktion. Detta arbete är inte aktuellt förrän Kunden färdigställt implementering av marknadsövervakningsfunktionen


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kan komma att hantera hemliga uppgifter. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 10 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole-/universitetsexamen i för uppdraget relevant område alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
- Minst 2 års erfarenhet från svensk eller nordisk elmarknad.
- Minst 1 års erfarenhet från krav- eller testarbete.
- Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer med höga krav på informationssäkerhet.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av arbete på myndighet eller statligt affärsverk
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, IT-systemutvecklare, verksamhetspersoner och andra aktuella intressenter.


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Bra på att leda och få med sig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter.
- Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov
- Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
- Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
- Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
- God samarbetsförmåga
- Vilja att dela med sig av egna erfarenheter och ha en vilja lära av andra


______________________

Hur du vinner uppdraget

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Data Analyst

Data Analyst

22 april 2024

19 april 2024

19 april 2024