Operativ Chef för Previas Sjuk- och Friskanmälan

Arbetsbeskrivning

Previa finns på 70 orter med 900 medarbetare och utför tjänster för 6 000 företag med totalt
Med tjänster inom företagshälsa skapar vi påvisbara
resultat som bidrar till våra kunders framgång.Previa är Sveriges ledande företag inom
företagshälsa och ägs av TryghedsGruppen SABA i Danmark.
Läs mer på www.previa.se
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Operativ Chef för Previas Sjuk- och Friskanmälan är du direkt underställd
Kundservicecenterchefen och har det operativa ansvararet för verksamheten i Visby.
Arbetsgruppen består av ca 45 medarbetare, flest sjuksköterskor som arbetar med medicinsk
rådgivning per telefon och ett 10-tal kundservicehandläggare.Din viktigaste uppgift är att
motivera, inspirera och coacha medarbetarna och verka för att skapa resultat genom människor.
Som stöd i ditt ledningsarbete har du en driftledare och två samordnare.
I nuläget befinner verksamheten sig i kraftig expansion där din uppgift är att leda arbetet med att
utveckla logistik, leveranssäkerhet, effektivitet och kvalitet genom att optimera resursutnyttjandet.
Förutom organisatorisk planering ställs också krav på att du är insatt i och ligger steget före inom
den teknik som är mest lämpad för callcenterverksamhet.
Profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av operativ management inom callcenterverksamhet.Du
är en modern ledare som delar Previas värdegrund symboliserad av följande ord: värdeskapande,
modiga, samspelande.Du har stort intresse för telefoni och affärsdrivande IT.Som person är du
trygg och stabil, har en god social förmåga och uppfattas av dina medarbetare som en tydlig
ledare.Du tycker om att arbeta i en affärsmässig miljö och har en god förståelse för verksamhetens
etiska krav.Självklart är du en god kommunikatör och har förmåga att inspirera och utveckla
människor utifrån verksamhetens mål.Ditt ledarskap är hälsofrämjande och du har erfarenhet av
att leda i förändring.För att trivas med arbetet bör du även ha ett genuint intresse av att bidra till
en god utveckling inom hälsa och arbetsmiljö hos Previas kunder.Erfarenhet av vårdsektorn är
önskvärd och meriterande.
Utbildning
Lämplig akademisk utbildning
Utbildning inom ledarskap och coaching
Riktad utbildning i Contact Center eller Callcenter Management

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Previa AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 februari 2010
  • Ansök senast: 19 februari 2010

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 113
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 113
Stockholm, 11343

Liknande jobb


22 april 2024