OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 500 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya som befintliga kunder samt vår personal. Vår framgång bygger på att vi är en attraktiv arbetsgivare och därför lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
För kunds räkning söker vi en operativ inköpare med leverantörsansvar.
Arbetsuppgifter
Du fungerar som en länk mellan företaget och dess leverantörer. Du har daglig kontakt med leverantörerna för att på ett proaktivt sätt arbeta för en hög leveransprecision och en optimal lagerhållning. Vidare innebär tjänsten att:
du har leverantörsansvardu kontinuerligt föreslår, utarbetar och genomför förbättringsåtgärder för inköpsprocesserdu gör manuella beställningar samt bevakar automatiska beställningardu kommunicerar med leverantörer vid uppföljning av leveranserdu åtgärdar eventuella avvikelser vid inleveransDin profil
Du har en relevant utbildning, gärna med inriktning inköp/logistik eller flera års erfarenhet av liknande arbete. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat. Du trivs med att arbeta i en internationell miljö.
Låter detta intressant är du välkommen att söka tjänsten genom att registrera dina uppgifter och handlingar via vår hemsida, www.pemapeople.se.
Frågor kring tjänsten besvaras av Niclas Gustafsson, e-post niclas.gustafsson@pemapeople.se. Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kilpeläinen
Patrik Trygg
Magnus Andersson
Britt-Marie Landström
Bengt-Ove Jonsson
Sophie Nygren
Britt-Marie Landström
Michael Gozzi
Niclas Gustafsson
Martin Thoren