Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Som operativ inköpare hos vår kund i Malmö ges du möjlighet att påverka och vara en del av ett framgångsrikt team. Vår kund expanderar starkt med god lönsamhet och vill nu utveckla funktionen inom Inköp - Supply Chain. Ditt uppdrag blir att utveckla samarbetet med befintliga och nya leverantörer av produkter och tjänster samt att skapa strukturer och rutiner för att optimera både kapitalbindning samt leveranssäkerhet.

Du kommer att rapportera till Chef för service och eftermarknad och du stimuleras av att arbeta i en verksamhet med kvalificerat tekniskt innehåll och höga kvalitetskrav. Kontoret är beläget i Malmö, Fosie. Arbetstiderna är måndag till fredag, 08.00-17.00. Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med start efter årsskiftet. Uppdraget pågår under 3-6 månader.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Upprätthålla en väl fungerande funktion inom ditt ansvarsområde
- Säkerställa en professionell supply chain med leveranssäkerhet för dina kollegor inom försäljning, projekt samt eftermarknad
- Bygga och upprätthålla goda, affärsmässiga relationer, med våra nuvarande och framtida leverantörer av produkter och tjänster
- Vidareutveckla processer och rutiner för ytterligare effektivitet och leveranssäkerhet
- Dagliga avrop från leverantör
- Säkerställa att varor köps in mot avtalat pris
- Sköta den dagliga kontakten med leverantörer
- Leveransbevakning av beställda varor
- Upphandling av specialtransporter och transportdokument
- Hantering av reklamationsunderlag vid retur av skadat/gods

Om dig

Vi söker dig som läst en utbildning med inriktning inköp eller Supply Management på universitet eller högskola eller har likvärdig erfarenhet. För tjänsten krävs minst ett års erfarenhet av liknande arbete då du kommer arbeta självständigt i en koordinerade, operativ och utvecklande roll.

Du har ett genuint intresse för att växa i en inköpsroll och trivs med ett varierat arbete i högt tempo. Din sociala förmåga och engagemang är av stor vikt för att bli framgångsrik i befattningen. Du är strukturerad samt gillar ordning och reda. Du är drivande och får saker att hända. Du trivs när du får möjligheten att utveckla och förbättra och är inte rädd för att ta ansvar.

Viktigt för tjänsten är:

- Erfarenhet av arbete inom inköp och Supply Chain
- Utbildning med inriktning på Supply Chain eller inköp
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Operativ inköpare, inköp, supply chain, Skåne, Adecco, Malmö

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Material Handling Expert

Material Handling Expert

12 juni 2024

Service koordinator

Service koordinator

29 maj 2024