Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en av våra operativa inköpare och bli en viktig del i företagets framgång? Vi söker för kundsräkning en operativ inköpare till en Internationell koncern.
Din främsta uppgift är att hantera inköp av material och följa upp överenskomna ledtider. Du kommer att använda din förmåga att bygga kontakter med leverantörer och vara duktig på att prioritera ditt arbete. Du trivs med högt tempo och gillar de möjligheter som finns i en multinationellt bolag.


Arbetsbeskrivning
I din roll kommer du att ansvara för vår leveransförmåga genom att i samarbeta med våra leverantörer se till att vi har rätt mäng av rätt saker i lager. Du skall implementera och följa inköpsdirektiv, riktlinjer och hantera avtal från ett affärsperspektiv. Du skall också övervaka och mäta leverantörsprestanda på operativ nivå för att ge underlag till leverantörsförbättringsaktiviteter. Du hjälper oss att hålla nere våra kostnader genom att övervaka lagerdagar och överskottsmaterial. Du kommer att hantera fakturafrågor och ha kontakt med våra leverantörer på daglig basis.

Vem är du?
Du har en högre utbildning inom logistik eller annan relevant utbildning. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom inköp, logistik, produktionsplanering och distributionsprocesser. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är van att hantera många arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat med SAPs affärssystem tidigare.
Som person har lätt för att kommunicera med andra människor. Du är duktig på engelska i tal och skrift. Du förstår och gillar helhetsöversynen på inköps påverkan på vår verksamhet.
Du har förmodligen tidigare arbetat med Customer Order Management och/eller Operativ souring. logistik.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson på john.a.johansson@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Indköpare

23 april 2024

22 april 2024

22 april 2024