Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

I Köket i Källby tas det hela tiden snabba beslut och vi får mycket saker gjort samtidigt som vi alltid har familjeföretagets långsiktighet. Vi står aldrig stilla och med företagets framgång kommer också behovet av fler duktiga medarbetare.
En av våra duktiga medarbetare har gått vidare till annan tjänst i företaget och därmed söker vi nu hennes ersättare. Vi söker en driven, kommunikativ och lösningsfokuserad operativ inköpare till vår inköpsavdelning. Du rapporterar till Inköpschef och tjänsten är placerad i Källby.


Arbetsuppgifter
Rollen som operativ inköpare på inköpsavdelningen innebär ett omväxlande arbete med mycket interna och externa kontaktytor på företaget. En stor del av arbetet består i att driva och koordinera så att insatsmaterial och råvaror finns tillgängligt i rätt tid och mängd för vår produktion och handelsvaror till vår grossistverksamhet. Operativt inköp ligger under ansvarsområde Inköp och du kommer arbeta tätt tillsammans med våra inköpare.
I din roll ingår också att i samarbete med marknadsavdelningen upprätthålla prognoser och kampanjer för att säkerställa servicegraden. Tjänsten innefattar omfattande kommunikation och nära samarbete med marknad, produktion, leverantörer och transportörer.


Kvalifikationer & Egenskaper
Du noggrann, ansvarstagande och driven. Du trivs att arbeta i högt tempo, är stresstålig och självgående. Du har alltid siktet inställt på problemlösning och är flexibel i ditt sätt att arbeta och tänka. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Önskvärda kvalifikationer som Operativ inköpare:
Vana att arbeta i affärssystem/SAP
Goda kunskaper i Microsoft Office
Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
B-Körkort



Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att klicka på "Ansök här" i denna annons. Ansökningar som kommer in via brev eller e-mail tas tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor sänd gärna ett e-mail till Ansvarig Operativt inköp, Kerstin Bergkvist, kerstin.bergkvist@dafgard.se.
Sista ansökningsdag: 14 april

Om Köket i Källby
Gunnar Dafgård AB är ett svenskt familjeägt företag med drygt 1350 anställda och en omsättning på drygt 4 miljarder SEK. Företaget grundades 1937 i Källby, Västergötland och där finns fortfarande huvudkontor och all produktion. Under tre varumärken; Dafgårds, Billys och Gorbys, säljs frysta och kylda livsmedel till dagligvaruhandeln, restaurang och storkök samt export.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gunnar Dafgård AB Källby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Postadress

Sjökvarnsvägen 30
Källby, 53182

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024