Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Som vår nya Operativa Inköpare till GPV, Västerås kommer du att ansvara för genomförandet av inköpsordrar från planering till leverans. Du kommer att förhandla avtal och priser med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga villkor samt utvärdera och välja lämpliga leverantörer baserat på kvalitet, pris och leveranstid. Dessutom kommer du att hantera förfrågningar från interna avdelningar och erbjuda expertis för inköpsbeslut. Du kommer att kontinuerligt följa upp och utvärdera leverantörernas prestationer för att säkerställa överenskomna leveranser och kvalitetskrav samt samarbeta nära andra avdelningar såsom produktion, lager och försäljning för att samordna inköpsbehov och säkerställa smidiga leveranser. Slutligen kommer du att hålla dig uppdaterad om marknadsförändringar, nya produkter och trender som kan påverka inköpsprocessen.
Vi söker dig med:
En kandidatexamen inom företagsekonomi, logistik, Supply Chain management eller motsvarande.
Erfarenhet av arbete inom inköp eller relaterade områden, företrädesvis inom tillverkningsindustrin
Djup kunskap om inköpsprocessen från förhandling till leverans och uppföljning.
Erfarenhet av att använda inköps- eller affärssystem såsom SAP, Oracle eller liknande.
Avancerade kunskaper i Excel och mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

I rollen som Operativ Inköpare förväntas du besitta flera viktiga egenskaper och kompetenser. För det första behöver du starka förhandlingsegenskaper för att säkra bästa möjliga avtal och villkor. Din analytiska förmåga är avgörande för att kunna bedöma marknaden, priser och olika leverantörer. En utomordentlig kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på engelska är mycket viktigt för att kunna förhandla och samarbeta smidigt med både leverantörer och interna intressenter.
Dessutom krävs det en hög grad av organisatorisk skicklighet för att kunna hantera flera projekt och uppgifter samtidigt. Din förmåga att lösa problem är också av stor betydelse då det är viktigt att kunna identifiera och lösa eventuella utmaningar som kan uppstå i inköpsprocessen. En djup förståelse för logistik och leveranskedjan är också nödvändig för att kunna navigera effektivt genom inköpsprocessen.
Slutligen är det viktigt att kunna arbeta både självständigt och i team, då samarbete med andra avdelningar såsom produktion, lager och försäljning är avgörande för att säkerställa smidiga leveranser och uppfylla företagets mål och behov.
Om Arbetsgivaren
GPV Västerås är på en transformationsresa och bygger för framtiden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ambitioner uppmuntras och utvecklas. Du kommer att vara en del av ett dedikerat team där samarbete och innovation är i fokus.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och utmana dig själv i en stimulerande och spännande arbetsmiljö, så ser vi fram emot din ansökan!
GPV har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Lena Sjö, Senior Recruiter via mejl lena.sjo@awexia.com. Sista ansökningsdag är 2024-04-16 ( OBS Kort ansökningstid) och vi kommer löpande ha intervjuer så tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GPV Sweden AB Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2024
  • Ansök senast: 16 april 2024

Postadress

Kontraktsvägen 1
Västerås, 72136

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024