Operativ inköpare sökes till Sundströms safety AB

Operativ inköpare sökes till Sundströms safety AB

Arbetsbeskrivning

Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 400 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer.
Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag drygt 150 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA.
Läs mer på www.srsafety.se

Sundström Safety skyddar människor från förorenad luft genom att tillverka världsledande och flexibla andningsskydd, vill du arbeta i en orderstyrd verksamhet, med högt tempo, och där ditt arbete skapar förutsättningar för en effektiv produktion?

SÖK!


Om tjänsten
Vi söker en operativ inköpare som ska förstärka inköpsteamet i Lagan. Är du affärsmässig, analytisk och trivs med varierande och spännande arbetsuppgifter så är detta ett jobb för dig! 
I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå i ett större inköps team, där du arbetar med att säkra företagets behov av material. Du arbetar med förfrågningar, orderläggning samt med leveransbevakning och avvikelsehantering. Du kommer även att ansvara för artikelvård i affärssystemet i syfte att optimera inköpskostnad och lagervärden. Du rapporterar till inköpschef.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara följande: 
Ansvara för beställning, leveransbevakning och rapportering avseende direkta material inköp.
Ansvara för produktionens materialförsörjning med kravet på balans mellan lönsamhet, kapitalbindning behov samt kundservice. 
Administrera reklamationer på komponenter och legoarbete - ärendehantering. 
Ansvara för att interna och externa inventeringar genomförs enligt fastställt schema. 
Meddela lager och produktion vid ändrade volymbehov och vid nya komponentplatsbehov. 
Samverka på bästa sätt med medarbetare och tillhandahålla internservice avseende uppgifter, förändringar samt affärssystem. 
Se till att uppgifter i affärssystem är kontinuerligt uppdaterade.

 
Din profil?
Som person behöver du förmåga till att se helheter inom hela produktionskedjan och hur dessa kopplas till företagets resultat. Du behöver även ha en god kommunikativ förmåga och vara duktig på att förmedla relevant information och skapa goda leverantörskontakter. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och driver dina ärenden framåt med hög aktivitet och kvalitet. Samarbetsförmågan är förstås också oerhört viktig, då du arbetar med flera kontaktytor, både internt och externt. Vi tror att du har en bakgrund från en liknande roll.
Troligen har du en utbildning inom teknik/ekonomi och - eller logistik/inköp/supply chain. 

Som person trivs du med att arbeta i ett företag med stora ambitioner och en spännande tillväxtresa. Du är en lagspelare och vågar ta för dig och driva arbetet framåt på ett målinriktat sätt. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga, tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid - tillsammans med en hög prestigelöshet där du inte är rädd att ta tag där det behövs för stunden. 

Placeringsort: Lagan
Arbetstider: Dagtid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. 
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du har:

Fler årig erfarenhet från supply chain/operativt inköp inom tillverkande industri.


Förmåga att se saker ur ett helikopterperspektiv och få en bra överblick kring processer och flöden.


Engagerad och drivs att utveckla ditt arbete och processer. 

Kommunikativ med en förmåga att bilda långsiktiga relationer både internt och externt.
 
Arbeta obehindrat på Engelska och känna sig bekväm i detta. 
 
Meriterande, men inte ett krav:
  Akademisk utbildning inom Ekonomi/supply chain alt. inköp.
 
Kunskaper inom Tyska alt. andra språk. 
 
Arbetet med Microsoft Dynamics BC
​​​​​​​

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sundström Safety AB med OnePartnerGroup Ljungby. Du skickar in din ansökan i form av CV och Personlig Brev via onepartnergroup.se.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Christoffer Jonasson, 0723-775113 på OnePartnerGroup. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Denna tjänst är en hyrrekrytering vilket innebär att du först kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och om allt går som planerat så kommer din anställning efter överenskommelse övergå till Sundströms Safety AB. Som anställd hos oss kan du nyttja din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! 
På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Ljungby AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024