Operativ Inköpare till Baxter Luleå!

Operativ Inköpare till Baxter Luleå!

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta i ett företag som gör en verklig skillnad i människors vardag och bidrar till samhällsnyttan globalt? Vi söker nu åt Baxters räkning en operativ inköpare till Luleå. I denna mångsidiga roll kommer du att säkerställa ett effektivt materialflöde genom inköp, prognoser och nära samarbete med leverantörer. Känner du att detta är något för dig? Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!



OM TJÄNSTEN

Baxter i Luleå är en ledande producent av liftar och andra hjälpmedel som används för att lyfta och förflytta personer vid äldreboenden, skolor, sjukhus samt i hem över hela världen. Som operativ inköpare blir du en viktig del i ett mindre team i Luleå, där du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter och med stor grad av flexibilitet. Denna roll innebär att du kommer att vara ansvarig för att hantera och genomföra inköp för organisationen.

Du erbjuds:
- En arbetsplats med en innovationsinriktad företagskultur med möjlighet till utveckling både personligt och karriärmässigt
- En strukturerad onboardingprocess med handledning för att säkerställa din framgång och utveckling inom rollen
- En flexibel arbetsplats

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för inköpsordrar och materialbehov för att stödja organisationens produktionsplaner
* Kontakt med leverantörer för att säkerställa leveranser
* Säkerställa att produktionsplaner går i led med materialåtgång för att optimera hela försörjningskedjan
* Hantering av leveransproblem, uppföljning och planer
* Hantering av förseningar i inleveranser, dokumentation och returer av material till leverantör
* Se över materialinflöde, lagernivåer och marknadssignaler för inköp
* Delta i projekt för infasning av produktförändringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen som Civilekonom inom företagsekonomi, inköp eller supply chain management eller likvärdig utbildning
- Har erfarenhet av inköp och/eller produktionsplanering inom tillverkningsmiljö
- Erfarenhet av Microsoft Office, specifikt av Excel
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, då båda språk förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från tillverkningsindustrin
- Erfarenhet av ERP-programvara och kunskap om MRP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
This is where you save and sustain lives

Hillrom is now a part of Baxter. At Baxter, we are deeply connected by our mission. No matter your role at Baxter, your work makes a positive impact on people around the world. You will feel a sense of purpose throughout the organization, as we know our work improves outcomes for millions of patients.

Baxter's Products and therapies are found in almost every hospital worldwide, in clinics and in the home. For over 85 years, we have pioneered significant medical innovations that transform healthcare. Together, we create a place where we are happy, successful and inspire each other. This is where you can do your best work. Join us at the intersection of saving and sustaining lives—where your purpose accelerates our mission.

Click here to read more about Baxter!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2023
  • Ansök senast: 2 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare till Carla

Inköpare till Carla

21 maj 2024

3 maj 2024

21 maj 2024

Tooling Cost Engineer, Scania Procurement

Tooling Cost Engineer, Scania Procurement

21 maj 2024