Operativ Inköpare till Bodén & Lindeberg

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Jobbar du som Operativ Inköpare inom detaljhandeln / snabbrörliga konsumentvaror och vill komma till ett företag där du får vara med och påverka? Eller är du i början av din karriär och har en utbildning med inriktning mot logistik/ inköp och ekonomi och vill lära dig praktiskt arbete inom Inköp? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Som Operativ inköpare på AB Bodén & Lindeberg har du en bred roll där du får arbeta med hela flödet i inköpsprocessen.

Dina arbetsuppgifter innehåller bland annat:

• Inköpsplanering
• Varuanskaffning
• Transportbokning
• Leveransbevakning
• Inleverans/ införtullning

Tjänsten innebär att säkerställa leverans till bolagets kunder, samtidigt som en optimerad lageromsättning eftersträvas. I din roll kommer du att ha ett brett kontaktnät mot leverantörer och transportörer på internationell basis. Du deltar också i projekt och planering av nya produkter och leverantörer.

Internt arbetar du tätt tillsammans med produktchefer, produktutvecklare, försäljning och ekonomi. Befattningen ingår i AB Bodén & Lindebergs inköpsavdelning och du rapporterar till Inköps- och Logistikchef.

Krav på person
För att passa i rollen tror vi att du har arbetat som Operativ Inköpare i några år, antingen med livsmedel eller med andra snabbrörliga produkter. Du kan också passa hos oss om du är nyexaminerad inom logistik/ inköp.

Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Navision och om du har arbetat med införtullning.

Som person är du drivande och resultatfokuserad med en affärsmässig inställning och en god analytisk förmåga. Du är nyfiken, kommunikativ och samarbetsinriktad och bra på att bygga och underhålla långsiktiga relationer i en internationell miljö. I Ditt arbete är du noggrann och strukturerad med en flexibel inställning.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Arninge, Täby

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Företagspresentation
Bodén & Lindeberg är en av Nordens ledande importörer av kolonialvaror såsom nötter, mandel, choklad, kakao, kryddor, fröer, torkad frukt, socker m.m. till bageri-, konfektyr- och livsmedelsindustrin samt bageri- och restauranggrossister i Norden och Baltikum. Vår styrka är att få fram produkter från jordens alla hörn med högsta kvalitet till bästa pris.

Vi har även egen produktion av kryddor och förpackningar till bageri- och livsmedelsindustri. Vi kan producera kundspecifika blandningar och förpackningsstorlekar.

Produkterna förvaras i och levereras från våra egna torr-, krydd- och kyllager vilket gör att vi kan upprätthålla en hög servicenivå och leveranssäkerhet.

Vi omsätter cirka 400 milj kr (2015) är 25 anställda. Vårt kontor och lager ligger i Arninge utanför Stockholm.


Välkommen med din ansökan!


Sökord: Inköpare, Operativ Inköpare, Navision, logistik, inköp, dagligvaruhandeln, livsmedel, råvaror

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 mars 2018

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Indköpare

23 april 2024

22 april 2024

22 april 2024