Operativ inköpare till Dahl

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag inom VVS-branschen, med snart 100-årig erfarenhet. Runt om i Sverige har vi ett sjuttiotal butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch.

Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap.

Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter,både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans.

Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och vår omsättning uppgår till drygt 6 mdkr.

Vi erbjuder:

- En plats i ett dynamiskt inköpsteam.

- Trevlig och modern arbetsplats i Bromma.

- Fantastiska utvecklingsmöjligheter för dig som vill arbeta som inköpare i ett framgångsrikt företag.
En del i ett större, internationellt bolag.

Dina arbetsuppgifter:

Som operativ Inköpare kommer du att arbeta på Dahls inköpsavdelning i Bromma med utvalda leverantörer runt om i Europa. Ditt huvudansvar kommer att vara beställning, analys och underhåll av befintligt sortiment enligt produktlivscykeln. Även viss förhandling ingår i tjänsten.

Du kommer också att arbeta med en del registervård relaterad till inköpsprocessen. Utöver detta ingår även analys, rapportering och statistik.

Som operativ inköpare ansvarar för att försörjningen fungerar från leverantören till Dahls centrallager. Du har ett nära samarbete med logistikavdelningen för att driva Supply chain-frågor och säkerställa en effektiv och korrekt administration.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med inköpschef som har huvudfokus på Supply chain och en strategisk inköpare som har huvudansvaret för leverantörerna.


Dahls leverantörer ska inte enbart leverera produkter, de ska vara goda samarbetspartners i ett bredare perspektiv och ansvaret för att driva och utveckla det goda samarbetet är en viktig del av uppdraget.


En del resor runt om i Europa ingår i tjänsten.

Din profil:

Vi vill gärna komma i kontakt med dig som har en relevant högskoleutbildning och några års erfarenhet av liknande roll. Du är van vid att arbeta med inköp på handelsföretag och vidare kan du Excel väl och har erfarenhet av att analysera stora mängder data.

Du trivs med att arbeta i ett större bolag med fokus på förbättringsarbete.

Flytande engelska i tal och skrift är ett krav!

Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann. Vidare är du en god kommunikatör med en stor dos engagemang, vilja och ödmjukhet. Du är en relationsbyggande person som förstår vikten av ett gott samarbete.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 juli 2018

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024