OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar problemlösning och har ett eget driv? Just nu letar vi efter en operativ inköpare till en kund med verksamhet inom industriell datakommunikation. Vi letar efter någon som kan agera som stöd för inköpsavdelningen och ser till att produktionen är rullande.
Företaget utvecklar och tillverkar allt ifrån kretskort till industriella routers till olika typer av telekom- & nätverkslösningar. Låter det intressant? Sök!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
De dagliga uppgifterna består att stötta den ordinarie inköpsavdelningen med inköp av material och produkter som är viktiga för den dagliga driften. Trots utmaningar som halvledarbrist kan du hjälpa till att hitta lösningar.
Arbetstider
Uppdraget väntas pågå i 3-6 månader med chans till förläning.
Arbetstider: Mån-fre 08.00-17.00.
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen behöver du vara självgående, en lagspelare och ett driv att vilja lösa problem. I den dagliga driften ska du klara av att ta fram data som behövs, ta fram beslutsunderlag och rent praktiskt leta efter leverantörer om det krävs. Samt kunna ta fram vissa prognoser i den mån det krävs.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av inköp
Tidigare erfarenhet från industrierfarenhet (gärna inom elektronik)
Meriterande om du även har:
Tidigare erfarenhet av operativt inköp
Tidigare erfarenhet av att arbeta med affärssystemet IFS, eller likvärdigt system som exempelvis SAP.
Högskole-, eller civilingenjörsexamen, eller annan likvärdig utbildning.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post, alla ansökningar ska ske via randstad.se
För information: Simon Chowdhury, simon.chowdhury@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044