Operativ inköpare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Är du en ambitiös och driven person med tidigare erfarenhet inom inköp eller logistik? SW söker för kunds räkning en inköpare till en tjänst med start i mitten av juni. Vår kund är ett teknikintensivt bolag med placering i centrala Göteborg och arbetar med produktion och utveckling. Kulturen präglas av engagemang, glädje och högt i tak. Är du den vi söker?

Tjänstebeskrivning I tjänst som inköpare blir du en del av ett sammansvetsat team på 3 personer där ni tillsammans ansvarar för de operativa inköpen och försörjningen av deras produktion. I dina arbetsuppgifter ingår inköp, leveransbevakning, orderhantering och avrop. Du utreder eventuella avvikelser med leverantören och har en nära dialog med förutom externa leverantörer även produktion och säljavdelningen internt. Vidare arbetar du med logistikflödet där du skickar material för bearbetning och ansvarar för fraktsedlar samt tulldeklaration och leveranskontroller. Du tar hand om tulldokument för kundens inkommande och utgående material samt hanterar returer i Axapta.

Lämplig bakgrund Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande och något års erfarenhet av operativt inköp alternativt logistik. Du har goda kunskaper i MS Office och vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån att arbeta i affärssystem, med fördel Axapta 2012. Då företaget är internationellt så behärskar du engelska obehindrat i tal och skrift. Övrigt arbetsspråk är svenska.

Som person är du utåtriktad och självgående. Din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning i dialogen med leverantörer samt företagets övriga kontor inom Norden, Europa och USA. Du har skinn på näsan och trivs i en ansvarstagande tjänst. Då du hanterar inköp för detaljerade och finmotoriska produkter kommer din kvalitetsmedvetenhet och detaljfokus väl till användning. Du är vidare en strukturerad, organiserad person som har en förmåga att planera din arbetsdag. Är du dessutom driven, engagerad och hjälpsam har du hittat rätt nya utmaning! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. För rätt person kan det sedan leda till anställning hos kunden. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031-333 54 81 eller mail frida.johansson@sw.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 313335471
Jenny Larsson
+46 313335484
Niclas Borenstein
+46 313335483
Jasmin El Kachani
+46 31 333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84
Jasmin El Kachani
+46 031-333 54 81
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Frida Johansson
+46 313335481
Andrea Pohl
+46 766471603

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW GBG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid dagtid Löpande
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48A, Kungspassagen
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


22 april 2024

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

3 maj 2024

Beställningsplanerare

Beställningsplanerare

3 maj 2024