Operativ inköpare till internationellt företag

Operativ inköpare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en operativ inköpare med erfarenhet av orderhantering. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.

Tillträde omgående och sex månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, tjänstepension, friskvårdsersättning mm.


Arbetsuppgifter:
Som operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam med 8 personer. Dina främsta arbetsuppgift kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från kundens koncernbolag samt externa leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Du kommer även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköpen. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
- Projekt- och rekvisitionsinköp.
- Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
- Leveransbevakning.
- Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
- Driva inköpsfrågor internt och externt.



Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och lätt kan sätta dig in i rollen som operativ inköpare. Erfarenhet avseende inköp, avrop, lagerstyrning och ett plus är om du har varit inom tillverkningsindustrin tidigare. Datorvana, speciellt SAP är ett krav. Excel ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är ett plus.

För att lyckas i rollen ska du ha en bred erfarenhet inom inköp och med order. Som person så ser vi att du kan arbeta självständigt med leverantörer och ha ett nära samarbete med säljarna. Du är noggrann, flexibel, trygg, stresstålig och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt och strategiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.


Om oss:
Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 15 januari 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


23 maj 2024

Inköpare till Carla

Inköpare till Carla

22 maj 2024