Operativ Inköpare till Saab i Karlskoga

Operativ Inköpare till Saab i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Är du en driven person med några års erfarenhet av inköp? Är du redo för din nästa utmaning som operativ inköpare? Då har du nu chansen att bli del av ett fantastiskt team hos ett av Karlskogas mest framåtsträvande företag. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare hos Saab Dynamics AB så ingår du i ett inköpsteam bestående av Strategisk Inköpare, Inköpskvalitetsledare och Operativ Inköpare. Du lägger beställningar, följer upp leveranser och kontrollerar att godset är rätt fakturerat. Utöver dessa basuppgifter så deltar du i allmänt leverantörsarbete tillsammans med de övriga i teamet

Du ansvarar också för att skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris då avtal saknas. Att uppdatera vårt affärssystem med ledtider, pris etc. ingår också i ditt ansvar. Du har löpande kontakt med leverantörer, entreprenörer, och legotillverkare. Vi arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar och affärsmässighet är därför en viktig egenskap. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande kontaktnät både internt och externt.

Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av operativt inköp, även gärna utbildning som kvalificerad inköpare eller motsvarande. Du har god inblick i marknaden och har erfarenhet av leverantörskontakter. Du är en serviceinriktad person med god förmåga att bygga relationer samt är mycket driven och initiativtagande. Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt gärna ha goda kunskaper i affärssystemet IFS och/eller SAP.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Sourcing Manager

Sourcing Manager

13 maj 2024

13 maj 2024

Inköpare sökes!

Inköpare sökes!

10 maj 2024