Operativ inköpare till specialistmyndighet

Arbetsbeskrivning

Operativ inköpare till specialistmyndighet
Trivs du i kontakten med leverantörer, i analys- och uppföljningsarbete liksom med operativt inköp? Vår kund är en specialistmyndighet med placering på Kungsholmen i Stockholm. Här får du, som inköpare, arbeta brett med hela inköpsprocessen, från anbud och offert till beställningar och uppsökande av nya leverantörer. Med dig i bagaget har du minst 1 års erfarenhet som inköpare, med fördel i en bredare roll. Uppdraget startar enligt överenskommelse och är minst 3 månader. Välkommen med din ansökan som inköpare, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och minst 3 månader.

Arbetsbeskrivning:
Här sitter du hos vår kund, en attraktiv specialistmyndighet på Kungsholmen. I teamet har du en kollega och arbetsmiljön beskrivs som öppen och positiv. Du förväntas kunna arbeta självgående och bidra i hela inköpskedjan. Det innebär att du har ett öga på marknadsförhållande, hanterar anbud, kikar på statistik men också bidrar i operativt inköpsarbete liksom utvärdering.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

• Göra beställningar och inköp liksom hantera offerter/anbud, avtal och val av leverantörer.
• Analysera och göra bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
• Upprätthålla befintliga leverantörskontakter och uppsöka nya leverantörer.
• Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatera olika register (exempelvis avtals och kundregister).

Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Minst 1 års erfarenhet som inköpare.
• Gymnasieexamen, eller likvärdig utbildning.
• Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program.
Som person är du strukturerad med ett såväl piggt som affärsmässigt förhållningssätt. Andra beskriver dig som initiativtagande eftersom du brukar se vad som behöver göras och få det gjort. Du har lätt för att samarbeta eftersom du är positiv och framåttänkande. Men samtidigt är du strukturerad och kan agera kravställare vid behov. Har du dessutom ett ljust sätt att se på arbetet, intresse för inköp och humor? Då kommer du att trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-09-10, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 15 augusti 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024