Operativ koordinator till SOS Alarm

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm har från november i år ett nytt avtal med Stockholms läns landsting (SLL). Vi behöver i samband med detta stärka upp vår ambulansdirigering med en operativ koordinator. Koordinatorns uppgift är bl.a. att stödja och leda de prehospitala enheterna, samt att delta i både strategisk och operativ planering av den prehospitala  verksamheten.

Tjänsten är placerad på SOS-centralen i centrala Stockholm. Start enligt överenskommelse. Under uppbyggnaden av funktionen  kommer arbetstiden att vara förlagd till kontorstid men med tiden övergå till dygnet runttjänst.

ROLLEN

Din roll som koordinator blir att aktivt leda dirigeringsarbetet med helhetssyn över hela sjukvårdssystemet för att säkerställa att patienter får rätt vårdinsats, i rätt tid med rätt resurs. I rollen ingår inget personalansvar men ett arbetsledaransvar för ambulansdirigeringsgruppen.

Du deltar i arbetet med att följa upp, utvärdera och förbättra styrdokument för prioritering och dirigering tillsammans med företrädare för SLL. Du är även delaktig i att sammanställa händelser och avvikelser, följa upp och analysera dem, samt komma med förslag till förbättringsåtgärder. Tillsammans med chefläkaren och strategisk koordinator för den prehospitala vården, och i förekommande fall chefen för enheten för katastrofmedicinsk beredskap, gör du gemensamma riskanalyser och uppföljningar av avvikelser.

Du har i uppgift att aktivt medverka i, stödja och utveckla den prehospitala koordineringsprocessen samt aktivt delta i olika utvecklingsprojekt inom koordineringsprocessen.

Som operativ koordinator krävs att du har en helhetssyn över resursers tillgänglighet och beläggningsgrad så att resurserna optimeras och en god beredskap kan upprätthållas.

Arbetet utförs i samråd med gruppchefen för ambulansdirigenterna. Du kan också komma att samverka  med TIB (SLL:s tjänsteman i beredskap), samt internt och externt och med de prehospitala externa leverantörerna. 

VI SÖKER DIG

Vi söker dig med följande kompetens:


• Mycket god kunskap om SLL:s vårdutbud
• God kunskap om 1177 Vårdguiden och Vårdgivarguiden
• Väl förtrogen med de lagar, förordningar, allmänna råd som gäller för hälso- och sjukvården
• God kunskap om de medicinska riktlinjer som gäller för ambulanssjukvården i Stockholm
• Genomgått katastrofmedicinsk ledningsutbildning
• Mycket god kunskap om TiB och dennes uppdrag
• Väl förtrogen med SLL:s regionala katastrofmedicinska plan
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
• Lägst undersköterska med eftergymnasial påbyggnadsutbildning i ambulanssjukvård (ambulanssjukvårdare)
• Goda ledaregenskaper.

VI ERBJUDER

Då rollen är ny, kommer du att vara delaktig i att utveckla innehållet i tjänsten. Du kommer även aktivt arbeta med och delta i utvecklingen av hela koordineringsprocessen, detta i samverkan med SLL.

Utvecklingen som kommer att ske av rollen omfattar även utökning av tiden när funktionen ska finnas tillgänglig, över tid kommer funktionen bli dygnet runttjänst.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan via vår hemsida. Din ansökan vill vi ha senast den 20 november 2016. Då urval sker löpande ser vi dock gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:

Rekryteringsspecialist Carolina Neuman: carolina.neuman@sosalarm.se, 0730 52 57 80

 


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning, månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 november 2016

Besöksadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
None

Postadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
35233, 35233

Liknande jobb


16 april 2024

13 april 2024

13 april 2024