Operativ Kundtjänstschef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar att få göra sin grej?

Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 50 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete man behöver bara göra sin grej!

Att arbeta hos Frilans Finans
Även om vi 2015 omsatte ca 500 mkr är vi fortfarande en liten familjär organisation med 32 medarbetare. Beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså. För att trivas hos oss behöver man därför vara prestigelös och gilla att samarbeta.

Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda. Vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat...

Tjänsten
Som Operativ Kundtjänstchef kommer du leda ett team bestående av ca 15 medarbetare där du strukturerar och leder det dagliga arbetet på kundtjänstavdelningen med fokus på att se till att våra kunder får den allra bästa servicen. Du skapar tydliga strukturer för ärendehanteringen inom gruppen för att säkerställa tillgänglighet och kompetens i vår hantering av kundärenden. Du ansvarar för att kommunikation med våra kunder via kanalerna telefon, chatt och e-post sker på ett optimerat och likartat sätt samt med utgångspunkt i Frilans Finans värdeord caretaking, möjliggörande, ansvarstagande och premium.

Frilans Finans kundtjänst är en av våra viktigaste funktioner i vår samverkan med våra kunder och vår service ska alltid vara på topp och i rollen som Kundtjänstchef kommer du upprätta och följa upp kvalitetsmål löpande. Du arbetar proaktivt för att mäta och analysera avdelningens prestationer med syfte att utveckla, förbättra och följa upp våra rutiner och arbetssätt.

Du har personalansvar för avdelningen och ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

I rollen ingår även att själv arbeta operativt på kundtjänstavdelningen samt arbeta kväll då Frilans Finans under hösten 2016 kommer utöka sina öppettider på kundtjänst till även kvällstid.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med service management-/ekonomi-/säljinriktning alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom flerårig erfarenhet från liknande, relevanta ansvarsområden och arbetsuppgifter.

-2-3 års erfarenhet av att leda en kundsupportorganisation eller kundtjänstpersonal med tydlig målstyrning
-Erfarenhet av att leda förändringsarbete
-Erfarenhet av rekrytering och personalansvar
-God ekonomisk förståelse

Egenskaper
-Serviceinriktad
-Driven och resultatinriktad
-Tydliga ledaregenskaper
-Triggas av utmaningar och trivs med att leda och implementera förändring
-Hög social kompetens, positiv och lösningsorienterad
-Ansvarstagande med god förmåga att planera och genomföra

Start
Omgående, enligt överenskommelse.

Omfattning
Heltid

Geografisk placering
Rollen är placerad på Frilans Finans kontor i Uppsala.

Välkommen med din ansökan
Skicka in din ansökan, CV och personligt brev, till kundtjanstchef@frilansfinans.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Chef Therese Hägg
0771-15 10 00
CEO Stephen Schad
0771-15 10 00 0708806187
VD Stephen Schad
0708806187
HR-Specialist Christoffer Thell

Stephen Schad
0708806187
HR-Specialist Christoffer Thell

Christoffer Thell

Christoffer Thell
0727039362
HR-Manager Christoffer Thell
0727039362

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Nygatan 7
STOCKHOLM

Postadress

DAG HAMMARSKJÖLDS VÄG 13
UPPSALA, 75237

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024