OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Atria Scandinavia erbjuder en tjänst där du får en spännande kombination av det strategiska och operativa lönearbetet! Som Lönechef väntar en rolig utmaning i en nyuppbyggd löneavdelning där du både jobbar med att utveckla processerna och att bygga teamet!
Hos Atria Scandinavia blir du en del av ett företag som menar att en av de viktigaste faktorerna bakom en hållbar tillväxt är att medarbetarna mår bra. För att göra ett bra jobb måste man helt enkelt trivas! Därför vill man skapa skapa en prestigelös miljö med högt i tak och en öppenhet för nya tankar och idéer.
Känns det som rätt steg för dig? Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Löneavdelningen är en viktig stödfunktion som bidrar till företagets lönsamhet genom att vara en aktiv affärspartner. Från Örebro hanteras löner för samtliga anställda inom Atria Scandinavia, vilket är cirka 1 100 personer. I din grupp ingår fyra medarbetare.
Som Lönechef arbetar du med att att forma löneavdelningen vad gäller struktur, process och arbetsfördelning. I ditt ansvar ligger att säkerställa leverans av löneprocessen, vilket innebär att du leder och fördelar så väl dagliga som månads- och årsuppgifter inom löneområdet. Du har det övergripande ansvaret för att processer och arbetssätt är effektiva och utvecklas över tid. Vidare är du den som underhåller och uppdaterar lönesystemet AgDa PS. Du jobbar även en del operativt i lönehanteringen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är du utvecklingsorienterad, strukturerad och resultatinriktad. Du är prestigelös och har ett coachande förhållningssätt till ditt ledarskap. Du är en serviceinriktad och kommunikativ person med stor integritet.
I din bakgrund har du med dig erfarenhet av att ha arbetat med beräkning av löner och har haft ett övergripande ansvar för hela processen, från ax till limpa. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet med medföljande personalansvar och är van att arbeta på olika plan i löneprocessen. Det är en fördel om du har jobbat ett antal år i AgDa Ps samt har erfarenhet av system för tidsredovisning och resehantering.
Företagsbeskrivning
Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att skapa Skandinaviens mest framgångsrika och spännande matföretag.
Atria Scandinavia har ca 1200 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Abp med ca 5 500 anställda och en omsättning på 1,3 Mrd euro. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Abp är även verksamt i Ryssland och Estland.
Läs gärna mer på www.atria.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02