Operativ processledare till verksamhetsområde Service och Support i Lund

Operativ processledare till verksamhetsområde Service och Support i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en person som brinner för processarbete och dessutom har tidigare erfarenheter av ITIL kopplat till Servicedesk och Service Level Management? Då kan den här nya rollen hos oss som operativ processledare vara något för dig! Du ansluter till ett engagerat, härligt och kommunikativt team, alla med olika bakgrunder och erfarenheter från branschen.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården samt alla andra verksamheter inom Region Skåne. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö.

I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system för alla regionens verksamheter. Förvaltningen ansvarar för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter samt stödjer Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Vi inom verksamhetsområde (VO) service och support ansvarar för första och andra linjens support av Region Skånes vårdsystem och medicintekniska utrustning. Servicedesk registrerar inkommande ärenden gällande incidenter och serviceförfrågningar. Ärenden som inte kan eller ska lösas av Servicedesk eskaleras till berörd enhet inom verksamhetsområdet för hantering, vilket benämns som andralinjen. Inom vårt VO är vi idag 190 anställda uppdelat på sex enheter.

Tjänsten är på heltid och vi utgår från lokaler på Medicon Village i Lund även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna en operativ processledare till VO service och support på Digitalisering IT och MT!

Vår verksamhet ansvarar för ITIL Practice Service Desk och Service Level Management. Nu söker vi dig som operativt kan etablera och leda dessa processer framåt. Du kommer organisatoriskt att tillhöra enhet Support SDV men arbetar övergripande både inom verksamhetsområdet och förvaltningen.

Arbetet som operativ processledare innebär bland annat att:
- etablera processer för Service Level Management och Service Desk
- skapa stöd för och underlätta det dagliga arbetet i processerna
- förankra processer med processägare
- leda utvecklings- och underhållsarbetet av processerna
- sprida processtänkandet i verksamheten
- följa upp arbetet i processerna.

I rollen ansvarar du även för att säkerställa att eventuella förändringar/förbättringar av processen verkligen genomförs och att arbete sker enligt de principer som formulerats. Du samverkar och samarbetar med andra verksamhetsområden, processledare och roller så att processarbetet för Service Desk och Service Level Management integreras väl med övriga processer inom förvaltningen. Därutöver deltar du i forum för processledare där ni stödjer varandra i ert arbete.

Tjänsten är nyinstiftad vilket innebär att du har stora möjligheter att vara med och forma ditt arbete. Vi erbjuder en roll där du tillsammans med engagerade kollegor får vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag varje dag.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med relevant högskoleutbildning alternativt dig med annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav för tjänsten. Likaså kunskap och erfarenhet av processarbete kopplat till ITIL-processer för Service Desk och/eller Service Level Management.

För tjänsten är det meriterande om du har något av följande:
- ITIL Certifiering Foundation v. 4
- Kunskap kring ITSM-stödet ServiceNow
- Erfarenhet av att leda processer

För att trivas i rollen som operativ processledare ser vi att du är en person som är handelskraftig samt vill och vågar ta initiativ i arbetet med att leda våra processer. I ditt arbete är du driven, ansvarsfull och har en god samarbetsförmåga. Därtill har du förmåga att både se samband mellan processer, producera underlag och kommunicera processtänket. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därmed stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter detta som en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023