Operativ Team Lead IT-Support till Discovery Networks

Arbetsbeskrivning

Har du mångårig erfarenhet inom IT-support och söker en ny utmaning där du både har ett ben i tekniken samtidigt som du utvecklar och leder andra? Är du prestigelös, gillar att ta ansvar och driva arbetet framåt? Är du en erfaren IT-tekniker som är redo för nya utmaningar? Discovery söker nu en Operativ Team Lead till sitt skandinaviska supportteam!

 DIN VARDAG

Rollen har sin placering i centrala Stockholm och ingår i teamet Customer Support Services där du agerar operativ tekniker och Team Lead till de 4 stycken on-siteteknikerna som finns på plats på de skandinaviska kontoren. Förutom dagligt tekniskt arbete kommer du som Team Lead leda arbetet för supportteamet vilket bland annat innebär stöttning av medarbetarna, koordinering, planering och uppföljning av ärenden och andra aktiviteter.

Du kommer bland annat arbeta i Active Directory, Box (Cloudlösning) och göra felsökningar och problemlösning i Microsoftmiljö. Vidare kommer du arbeta med att effektivisera och ansvara att teamet levererar service och kvalité till samtliga system och sajter. Rollen innebär också veckovisa möten med övriga Team Leads i Europa.

Därtill förväntas du att:

·        Agera 1st och 2nd linesupport både för mjuk- och hårdvara

·        Deployment, implementering, utrullningar, incidenthantering och dokumentering

·        Samarbeta med andra IT-team och delta i globala projekt  

·        Utveckla och säkra processer och skapa standarddokumentation kring arbetet

·        Kontinuerligt arbeta med effektivisering av arbetet genom att definiera, leverera och stödja strategiska planer för att ligga i den tekniska framkanten

·        Koordinering, planering och uppföljning av ärenden och andra aktiviteter

 

VEM ÄR DU

 För att lyckas i rollen är du väl förtrogen i Microsoftmiljöer (bland annat Office 365), erfarenhet av Active Directory och mångårig erfarenhet från IT-support i helpdesk. Vidare har du arbetat med nätverk, felsökning, utrullningar av miljöer/applikationer, klienter, cloudlösningar och enligt ITIL processerna. Vidare är du flytande i engelska, både i tal och skrift.

I denna roll är det av stor vikt att du är kundfokuserad och brinner för daglig kontakt med människor. Du kan prioritera ditt egna arbete, är prestigelös, kommunikativ och en naturlig ledare. Du drivs av att leverera hög service och har ett brinnande intresse för teknik.

 VILL DU VETA MER?

I denna rekrytering samarbetar Discovery med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Nadja Zeki. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! 


Discovery Networks Sweden är landets näst största kommersiella mediahus och omfattar bland annat tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Discovery Channel, Eurosport samt Dplay en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka. Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fixed salary
  • Heltid Omgående
  • Publicerat: 27 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Service Operations Dispatcher (46387)

Service Operations Dispatcher (46387)

18 december 2023

Dispatcher

Dispatcher

7 december 2023

27 november 2023