Operativ Teamleader till Optibelts kundservice

Operativ Teamleader till Optibelts kundservice

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som kundservicemedarbetare med ett ansvar som Operativ Teamleader i ett internationellt bolag? Har du tidigare erfarenhet av kundservice inom B2B och är både lösningsorienterad och serviceinriktad? Då har Optibelt tjänsten för dig!

Om Tjänsten
Som Operativ Teamleader inom kundservice på Optibelt kommer du att spela en central roll i att leda och driva utvecklingen av Optibelts kundserviceavdelning. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara att skapa och underhålla en kunskapsbas för att säkerställa effektiv och smidig kundinteraktion. Majoriteten av din tid kommer du att arbeta som operativ kundservicemedarbetare, där du kommer vara  i kontakt med kunder som finns inom en bredd av branscher såsom tillverkande industri, automotive och inom gruvnäringen. Du kommer därtill att ha ett nära samarbete med utesäljare samt kollegor på huvudkontoret i Tyskland för att optimera processer och rutiner samt implementera förbättringar för att säkerställa effektivitet och kundnöjdhet.

Tjänsten är placerad i Malmö.

Om dig
Vi söker dig som är en engagerad individ med gedigen erfarenhet inom kundservice, särskilt inom B2B-sektorn. Du får gärna vara van vid att arbeta med hela orderflödet, hantera förfrågningar från kunder, lägga ordar och säkerställa en smidig leveransprocess. Du förväntas ha en god behärskning av Office-paketet och arbetat med affärssystem tidigare, gärna SAP. Det är även viktigt att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift för att kunna kommunicera effektivt med kunder och kollegor. Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter eller tekniska produkter.

Du är en ledare som uppskattar internt samarbete och tar ägandeskap över dina uppgifter. Du drivs av att effektivisera processer och förbättra arbetsflöden för att uppnå bästa möjliga resultat. Din förmåga att prioritera och behålla lugnet även under hög arbetsbelastning är avgörande för att lyckas i rollen. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och är pedagogisk i din kommunikationsstil. Du är skicklig på att skapa och underhålla goda relationer både internt och externt.

Om Optibelt Skandinaviska AB
Optibelt, har varit verksamma i över 150 år, är tillverkare och marknadsledande inom området drivelement som kuggremmar, kilremmar, kraftband, rippenband med tillhörande metallprodukter. Optibelt är idag en världsomspännande koncern med 9 fabriker och 33 försäljningsbolag över hela världen. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Höxter i Tyskland. Optibelt Skandinaviska AB är lokaliserat i Malmö och är försäljningsbolag med ansvar för den skandinaviska marknaden. Läs mer om företaget på www.optibelt.com

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Optibelt med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Cecilia Danlarén via cecilia.danlaren@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 29 maj 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb