Operativ teamledare till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Operativ teamledare till vår Servicedesk

Xllnc Advise söker nu en operativ teamledare till vår servicedesk, som vi driver på plats hos kund i centrala Stockholm.

Som teamledare i servicedesken hanterar du ärenden för den tekniska supporten samt ansvarar för teamet och säkerställer att uppdraget fullföljer de resultat som förväntas. Du kommer bland annat arbeta med resursplanering och schemaläggning samt säkerställa kvalitén på arbetsrutiner och instruktioner. I dina arbetsuppgifter ingår även att


• Säkerställa att SLA ("Service Level Agreements") uppfylls
• Ta fram statistik på vecko- och månadsbasis
• Ansvara för att eskalering av incidenter sker enligt uppsatta processer
• Tillsammans med Service Delivery arbeta aktivt med att utveckla Servicedesk-funktionen
• Delta i projekt i organisationen som berör Servicedesk
• Ansvara för att kunskapsdatabaser och dokument är uppdaterade
• Delta i kundmöten
• Ansvara för informationsspridning från övriga organisationer till Servicedesk och viceversa

Kompetenskrav

Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som dispatcher eller teamledare i en servicedesk. Du har erfarenhet av leverans i en IT-produktionoch är van att arbeta processorienterat och driva förbättringsarbeten. Du är ITIL certifierad (minimum ITIL v3) och du bör ha arbetat i och ha goda administratörkunskaper i ärendehanteringssystemen Easit och/eller ServiceNow. Dina kommunikativa kunskaper, i såväl svenska som engelska, förutsätter vi är mycket goda.

Personliga egenskaper

För att du ska trivas i rollen som operativ teamledare bör du ha en serviceminded och positiv läggning samtidigt som du är naturligt coachande i din personlighet. Vi värdesätter en hög arbetsmoral där även din produktiva sida och ditt tekniska intresse ska få utlopp.

Arbetstider

Heltid

Löner och andra förmåner

Som anställd hos Xllnc Advise har Du månadslön och förmåner som exempelvis tjänstepension, försäkringar och friskvård. Vi erbjuder även våra anställda certifierings- och utvecklingsmöjligheter inom specifika områden. 

Ansökan

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsätttas innan sista ansökningsdatum. Ansök via vår hemsida tack.

Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

1) Varför Xllnc Advise?

2) Varför söker du rollen?

3) Vad kan du bidra med?

Inför rekryteringsarbetet har Xllnc Advise tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 september 2017

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023