Operativ VD med försäljningsansvar

Operativ VD med försäljningsansvar

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Det är tuffa tider för många företag just nu. Vi är lyckosamma nog att stå stadigt och våra e-handelstjänster ligger helt rätt i tiden. Därför söker vi nu efter en VD med operativt säljansvar. Vi letar efter en person med stort säljdriv och säljansvar och som vill leda vårt bolags säljarbete framåt och till nästa nivå. Har du erfarenhet från e-handel och av kundrelationer på C-nivå? Vill du ha stort inflytande och uppskattar en arbetsplats med korta beslutsvägar? Då är det här jobbet för dig!

Om verksamheten
Caupos mission är att säkerställa att det verkliga kundbehovet är identifierat och tillgodosett, bortom tekniska plattformar. Det är det som skapar affärsnytta. Vår affärsidé är att leverera e-handel anpassad för varje enskild verksamhet, med de funktioner som krävs för hög effektivitet i alla kanaler. Vi ger ditt företag möjlighet att växa i den digitala världen.

Caupo har under 10 års tid levererat ett stort antal väl fungerande lösningar åt olika typer av företag.

Mer om tjänsten
I denna tjänsten rapporterar du direkt till styrelsen/ägarna. Du blir anställd som VD med operativt Säljansvar och kommer att arbeta med kundbearbetning, leda vårt säljarbete framåt och skapa nya kunder såväl som att vårda befintliga kundrelationer.

Du är ytterst ansvarig för kontoret, personalen och att driva verksamheten framåt. Din arbetsdag innehåller allt från prospektering och konceptförsäljning till Key account management-aktiviteter – och fin gemenskap med oss andra på kontoret förstås.
Jobbet handlar mycket om att förstå kundens utmaningar och behov, och kunna översätta dessa till tekniska helhetslösningar. Med andra ord förstår och talar du både kundens och våra teknikers språk.
Vår arbetsplats utgörs av ett tajt team där alla har en viktig roll att fylla. För att trivas här behöver du tycka att e-handel är riktigt, riktigt roligt och ha ett eget driv. I gengäld har du stort inflytande över ditt arbete och jobbar mot tydliga mål.


Din profil
Vi söker dig som har arbetat i ledande ställning med B2B/B2C-försäljning i några år och nu vill ta nästa kliv in i en ledande roll. Du känner dig hemma på C-nivå bland kunder och samarbetspartners. Du har erfarenhet från lösningsförsäljning inom e-handel. Det är viktigt att du har kunskap och teknisk förståelse för e-handelns olika byggstenar med komponenter som affärssystem, lagersystem, PIM-system.
Du gillar utmaningar, tar initiativ och har stort engagemang. Vi söker dig som intar ett framtidsperspektiv som utmanar vårt sätt att tänka, där du agerar sparringpartner mot kollegor och ägare. Positiv, affärsmässig och flexibel är andra egenskaper som är högt värderade. Det är viktigt att veta att våra projekt är ofta stora och sker ofta över långa cykler – därför behöver du också vara uthållig och kunna bygga relationer med kunder och samarbetspartners över tid.

Du trivs i bolag med en stark entreprenörsanda och som person triggas du av att nå dina uppsatta mål samt att inspirera dina medarbetare till att göra detsamma.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vid frågor, välkommen att kontakta Karin Stenberg på karin.stenberg@dreamwork.se alt 042 17 66 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Nordic Sales Controller

22 maj 2024

Regional Manager

21 maj 2024