Operativ verksamhetsutvecklare

Operativ verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av uppdraget
I rollen som operativ verksamhetsutvecklare är du både ett stöd till chefer och medarbetare i arbetet med att förbereda, koordinera, implementera och följa upp utvecklingsarbetet.

Du tar dig an utmaningen att arbeta strategiskt och samtidigt ha en nyckelroll i det operativa med att omsätta arbetet i den dagliga verksamheten. Du arbetar tillsammans med chefer och strategiska verksamhetsutvecklare mot myndighetens utvecklingsmål.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att fokusera på förbättrings- och utvecklingsarbete inom enheten. I ditt dagliga arbete innebär det att du stöttar både chefer och medarbetare i att exempelvis utveckla arbetssätt och processer. Du ingår i en tvärfunktionell grupp som identifierar, bearbetar, tar fram och prioriterar bland förbättrings- och utvecklingsinsatser. Du leder sedan implementeringsarbetet. För att succesivt utveckla myndigheten arbetar vi metodiskt utifrån ett agilt arbetssätt. En viktig del i ditt arbete är att ta ansvar för att säkerställa att myndigheten arbetar enhetligt och effektivt.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 180hp/120 p inom juridik, statsvetenskap, samhällsvetenskap, socialkunskap, ekonomi eller beteendevetenskap.
- flera års dokumenterad erfarenhet av att leda uppdrag inom verksamhetsutveckling tex. med inriktning ständiga förbättringar i syfte att effektivisera arbetssätt.
- dokumenterad erfarenhet av att driva egna uppdrag i komplexa organisationer som kräver koordinering och samarbete över flera organisatoriska enheter.
- erfarenhet av att utreda, implementera och presentera uppdrag.
- goda IT-kunskaper.

Du har personliga egenskaper som innebär att du agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet med fokus på implementering och införande. Du har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du använder dig av nätverk och kontakter och har förmåga att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. Du har en god kommunikativ förmåga och kan skapa relationer och engagemang. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet från verkställighet på Kronofogden. Med aktuell avser vi de senaste tre åren. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ”Lean”, kunddriven verksamhetsutveckling eller annan likvärdig metodik.

Information om oss och jobbet
Resor i tjänsten förekommer. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån. Möjliga placeringsorter är Sundbyberg, Uppsala eller Södertälje.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

 

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-01-22.

 

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2024
  • Ansök senast: 22 januari 2024

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Planeringsledare demokrati

Planeringsledare demokrati

31 oktober 2024

31 oktober 2024

Verksamhetsutvecklare till VO barnkirurgi och neonatalvård i Lund

Verksamhetsutvecklare till VO barnkirurgi och neonatalvård i Lund

30 oktober 2024