Operativ/taktisk inköpare till Westinghouse

Arbetsbeskrivning

Westinghouse i Västerås söker nya medarbetare som ska bidra till ett inköpsarbete i toppklass. Målet är att stärka Westinghouse konkurrenskraft ytterligare genom att skapa förutsättningar för sänkta inköpskostnader och minimerat risktagande. Vi når dit genom att konkurrensupphandla, säkra konkurrenskraftiga terms & conditions, men även genom att dra nytta av synergier globalt och gemensamma processer inom den globala Supply Chain organisationen.

En av våra vakanser är en operativ/taktisk inköpare. Välkommen att söka tjänsten!

Enheten

Inköpsenheten i Västerås, där tjänsten är placerad, består av 12 personer som arbetar med alla nivåer av inköp; operativt, taktiskt och strategiskt. Vi ingår i den globala Nuclear Supply Chain organisationen inom Westinghouse.

Hur ser din arbetsdag ut?

Du arbetar både på den operativa och taktiska inköpsnivån vilket innebär ansvar för inköp i våra kund- och/eller investeringsprojekt. I projekten är inköparens uppgift att säkerställa projektinköpen, vara kontaktperson mot projekt och verksamhet, lägga upp inköpsstrategin och förhandla och göra avtal med leverantörer. Andra intressanta arbetsuppgifter är självklart förhandlingar, avtal, analys av leverantörsmarknader, utveckling av leverantörsrelationer, global koordinering och mätning/uppföljning samt implementering av nya villkor och processer.

Vem trivs här?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom teknik och/eller ekonomi och som har några års erfarenhet av operativt/taktiskt inköpsarbete. För rollen krävs att du har erfarenhet av olika typer av förhandlingar, avtalsskrivning och övriga leverantörsrelaterade frågor i inköpssammanhang och att du behärskar affärsengelska. Du behöver vara van vid att arbeta internationellt med många kontaktvägar. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP R/3. Du är van att hantera många olika typer av internrelationer och har en mycket god förmåga att kommunicera både skriftligen och muntligen liksom att skriva dokument och rapporter med god kvalitet.

Dina personliga egenskaper är också viktiga för oss. För att trivas och göra ett bra arbete hos oss, är det viktigt att du är självständig, drivande och affärsmässig och att du kan kommunicera på alla nivåer i vårt företag. Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta och du är noggrann och strukturerad till din natur då du kommer att driva flera parallella upphandlingar och förbättringsprojekt. Du har förmåga till såväl helhetssyn som detaljfokus och tycker om att dela med dig av din erfarenhet till andra.

Intresserad?

Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Då vill vi att du söker dig till oss. Annonsen ligger ute under sommaren och sista dag för ansökan är den 14 augusti 2016. Urvalsarbetet kommer att äga rum huvudsakligen under augusti månad, och då tillämpar vi ett löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Ulrika Matsson på telefon 021-19 65 01

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid/Tillsvidare
  • Publicerat: 14 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Inköpare till Niemi Bil

Inköpare till Niemi Bil

22 april 2024

11 april 2024

Operativ inköpare

Operativ inköpare

22 april 2024

11 april 2024