Order Management Assistant till läkemedelsföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill axla rollen som Order Management Assistant under sommarperioden med start i maj? Nu söker vi en person till ett läkemedelsföretag i Solna med god förmåga att prioritera, strukturera och kommunicera med externa leverantörer och kontaktpersoner. Vill du dessutom bli en del av ett företag som arbetar för att förbättra livskvalitet genom att förebygga, lindra och bota sjukdomar? Då har vi tjänsten för dig! Ansök till tjänsten som Order Management Assistant redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Order Management Assistant får du arbeta i en självständig och utmanande arbetsroll med mycket eget ansvar.

En anställd i rollen beskriver vardagen såhär:"Min tid här har varit fokuserad på att lösa problem, skapa kontakter med kollegor på olika avdelningar såsom Supply Chain, Controlling, Quality och Brand Managers, samt skapa goda relationer med våra kunder. Se till att orderflöden fungerar i en väldigt kontrollerad bransch med hårda krav och kvalitet är det viktigaste fokuset. Samt får världens trevligaste kollegor på köpet. "

Du erbjuds


* En utmanande arbetsroll med mycket eget ansvar
* En arbetsplats med fokus på kvalité och säkerhet
* En heltidstjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag under hela sommarperioden


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för inkomna order från kunder i Skandinavien i affärssystemet SAP
* Daglig kontakt med skandinaviska kunder och distributörer över telefon & mail
* Hantera förfrågningar, order, reklamationer och support
* Handha flera delar i orderkedjan; inregistrering av order, leveranstider, leveransbevakning, fakturering och kreditering
* Hantera prisjusteringar internt och externt

VI SÖKER DIG SOM
* Har förståelse för affärskedjans olika delar och dess sammanhang
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då kontakt externt sker på båda språk
* Har bra kunskaper i Officepaketet

Det ses som meriterande om du har:


* Erfarenhet av SAP
* Har arbetat med orderhantering tidigare
* Har eftergymnasial utbildning inom relevant område, så som logistik, supply chain management eller ekonomi


Övrig information


* Start: 13:e maj t.o.m. 16:e augusti
* Omfattning: Heltid, maj - augusti, 37,5h/vecka
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-16.45
  • Publicerat: 6 april 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023