Order- och leveransbevakare till Saab

Order- och leveransbevakare till Saab

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi Order- och leveransbevakare till Saab Training & Simulation i Huskvarna. Har du nyligen eller kommer du snart ta en examen inom logistik och är redo för nya utmaningar? Då kan det här vara rollen för dig!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Saab Training & Simulation, en affärsenhet i Dynamics, är världsledande inom avancerad militär utbildningsmateriel. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför lasersimulatorer, instrumenterade träningsanläggningar, målmateriel samt tillhandahåller tjänster som service och underhåll av levererade system.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Order- och leveransbevakare kommer du arbeta nära verksamhetens interna leveranser av hårdvara. Detta är en dynamisk roll där du arbetar i händelsernas centrum tillsammans med dina 4 kollegor på huvudplaneringen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Följa upp interna leveranser mellan Supply Chain och kundprojekt
• Bistå huvudplanering med att lägga upp kundordrar i vårt verksamhetssystem
• Ta fram prioriteringsunderlag vid komponent brist och leveransförseningar

Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom logistik, produktionsekonomi eller motsvarande på universitetsnivå eller yrkeshögskola. Du är en van användare av Officepaketet och då framför allt Excel. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av arbete inom Supply Chain
• Erfarenhet av att jobba i affärssystemet IFS
Som person har du en stark initiativförmåga och tycker om att arbeta lösningsorienterat – du ser möjligheter istället för hinder. Du är noggrann och arbetar strukturerat samtidigt som du har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. För att lyckas i jobbet bör du vara en lagspelare, bra på att kommunicera och ha förmågan att självständigt inhämta information.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag på ett år med chans till förlängning och eventuell anställning på Saab i framtiden. Urvalet
kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på 036-18 83 03 eller olivia.cedervall@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Liknande jobb


Exportleveransansvarig

Exportleveransansvarig

17 maj 2024

23 april 2024