Order och Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Order och Logistikkoordinator

Söker du efter en utmanande och omväxlande roll med stora utvecklingsmöjligheter och vill vara en del av ett dynamiskt och trivsamt team? Vi på SW söker en logistikkoordinator till ett av våra kundföretag. Vår kund är ett stort internationellt bolag som är beläget i centrala Göteborg.


Tjänstebeskrivning
Till vår kunds After Sales team söker vi nu en ny medarbetare. Du kommer att bli en del av After Sales som idag är sex stycken. I din tjänst arbetar du med hela logistikflödet, från order och transport av både inbound och outbound, till leverans och fakturering av alla reservdelar. Du följer upp leverans av inköpsorder och ansvarar för att informera kunderna om leveranstid och status. I tjänsten arbetar du i nära samarbete med företagets servicekontor för att leverera efter kundens behov. Tjänsten innefattar också planering och operativt inköp.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera. Du har en avslutad högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi eller teknik och har tidigare erfarenhet ifrån en liknande tjänst. Kanske har du tidigare arbetat inom inköp, logistik eller med fakturering eller flödesplanering och trivs i en tjänst med ett brett kontaktnät. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift och har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP.

Som person är du en driven doer. Du trivs i en tjänst med ett högt tempo och där din kommunikations- och serviceförmåga kommer väl till användning. Du är plikttrogen och har en väl utvecklad samarbetsförmåga och trivs i en tjänst med en hög teamkänsla. Är du flexibel, strukturerad och ansvarstagande har du hittat rätt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson på tel. 031 – 333 54 81.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 313335471
Jenny Larsson
+46 313335484
Niclas Borenstein
+46 313335483
Jasmin El Kachani
+46 31 333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84
Jasmin El Kachani
+46 031-333 54 81
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Frida Johansson
+46 313335481
Andrea Pohl
+46 766471603

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW GBG Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl ö.k
  • dagtid heltid
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48A, Kungspassagen
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023