OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan 1830 har Ab Hanson & Möhring levererat salt till vägunderhåll, matlagning, industrin och jordbruk. Vi är idag Sveriges ledande saltdistributör med marknadens bredaste sortiment. Bolaget ingår i Salinity Group, omsätter 300 Mkr och har drygt 40 personer anställda. För mer information se www.salinity.se
Vi söker nu en ORDERADMINISTRATÖR
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Du kommer att bli en del av ett team på 6 medarbetare och huvudsakligen arbeta inom ett av våra tre affärsområden. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot och administrera order från kunder, via telefon och mail. Du sköter även leveransbevakning, bokning av transporter och reklamationshantering.
Vidare omfattar tjänsten:
- inköp och administration av råvaror och tradingvaror
- uppdatering av inköpspriser
- kundtjänst
- transportbokning hos transportör
- logistiksamordning
- kontering och kontroll av fraktfakturor
-miljö- och kvalitetsarbetet inom det egna ansvarsområdet liksom att arbetsformer och rutiner är effektiva.
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har erfarenhet av arbete med administration och kundrelaterade yrken. Har du dessutom kunskaper inom inköp och logistik är detta ett plus.
Du ska ha goda kunskaper inom Officepaketet och du är van att arbeta i affärssystem. Det administrativa systemet vi arbetar i är Garp. Arbetet kräver också att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du gillar att arbeta självständigt, ta egna initiativ, har en positiv attityd och du tar stort ansvar för ditt arbete. Som person är du också engagerad och har lätt för att skapa goda kontakter såväl internt som externt.
För frågor om tjänsten tala med Helena Bülow Tel 0704-857712
Skicka din ansökan märkt "Orderadministratör" till Salinity AB, hb@salinity.com, så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande, dock senast den 15 september 2013.