Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör



Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbetat med orderhantering. Har du tidigare arbetat med ordermottagning, orderläggning och orderadministrering eller planering? Har du även kunskaper i systemet SAP? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss! Flera av våra kunder söker nu efter bra kandidater som kan orderflödet.



Plats: Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB
Start: Löpande



Inom orderhantering arbetar du med olika delar av orderflödet. Har du erfarenhet av en utav delarna eller kanske alla delar? Är du lösningsorienterad, flexibel och strukturerad? Då vill vi träffa dig! Vi vill nu träffa kandidater som vi kan matcha med de uppdrag som kommer in till oss från våra kunder.

Arbetsbeskrivning:
Som ordermottagare, orderläggare eller orderadministratör arbetar du med delar av orderflödet. Du kan ta emot order från kund, lägga order mot leverantörer eller administrera och planera andra delar av orderflödet. Detta varierar från kund till kund.
Vanligt förekommande uppgifter:

• Order; -mottagning, -läggning, -administrering
• Administrativa uppgifter
• Interna/externa kontakter, ibland på engelska
• Arbeta i olika system


Kvalifikationer

• Erfarenhet från någon del av orderflödet
• Mycket god system och datavana
• Flytande engelska i tal och skrift
• Officepaketet


Meriterande

• Kunskaper i SAP
• Gymnasieutbildning
• Kunskaper i excel




Vem är du?



Vi söker dig som har liknande erfarenheter sedan tidigare. Du är snabblärd, systemstark och vågar ta initiativ. Du är självgående och har ett effektivt arbetssätt. Vidare är du duktig på att kommunicera, är strukturerad och noggrann. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, har ett driv och är samarbetsvillig. För att trivas i rollen behöver du vara orädd för nya system, lösningsorienterad och flexibel.











Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-03-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



För information: Caroline Karlsson, caroline.karlsson@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 21 februari 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023