Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Orderadministratör till ett företag i Västerås! Start snarast möjligt, 1 års uppdrag till att börja med.

Beskrivning
Tycker du om att ha kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp? Då är denna roll något för dig! Vi söker en orderadministratör på heltid till vår kund i Västerås. Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med vår fabrik i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp.

Kundservice
o Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail.
o Du tar emot och registrerar inkommande kundorder.
o Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder.
o Hanterar och svarar på kundfrågor samt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt.

Inköp
o Beställer direkt och indirekt material/tjänster från vår fabrik och andra leverantörer.
o Följer upp och bevakar inköp från vår fabrik och andra leverantörer.
o Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem.

Övrigt
o Ansvarar för att fakturera våra kunder efter slutförd leverans.
o Bidrar till utvecklingen av befintligt ordersystem samt utveckling och uppdatering av befintliga processer och rutiner.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
- Avslutad gymnasieutbildning
- Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
- Du har en god dator- och systemvana
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Du har lätt för att samarbeta med andra samtligt som du är självgående med förmågan att prioritera.
- Du är organiserad och lösningsorienterad med ett stort kundfokus.

Meriterande om:
o Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp.
o Du har tidigare erfarenhet av SAP.
o Du har eftergymnasial utbildning

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Incluso i Västerås. Start är snarast möjligt och uppdraget löper initialt i 1 år, möjlighet till förlängning efter det.

Vänligen sök med CV och kort motivering via länken nedan. Vi presenterar kandidater löpande. Ansvarig rekryterare på Incluso är Marianne Nilsson.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Karin Persson
0707-33 31 38
Rekryterare Marianne Nilsson
0704-174419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Incluso AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2024
  • Ansök senast: 23 februari 2024

Besöksadress

Sveavägen 56 C
Stockholm

Postadress

Sveavägen 56 C
Stockholm, 11136

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023